Hallo allemaal,
Ik ben hier net nieuw, maar maak vaak gebruik van dit forum, doordat ik altijd via google weer hier terecht kom:)
Ik ben vierdejaars Pabo student en loop mijn LIO in groep 1-2.
Vanuit de Pabo moeten wij verschillende onderzoeken doen, waarvan één voor de Specialisatie Jonge Kind.
Na het orienteren in mijn klas ben ik tot de conclusie gekomen dat ik aan de slag wil met 'groepsdynamica'.
Ik wil dat er een betere sfeer in mijn klas komt, dat iedereen zichzelf kan zijn en er prettig met elkaar wordt omgegaan.
Nu heb ik hier al een aantal voorbeelden gelezen over het creeeren van een betere sfeer:
Energizers, zonnetje van de week, boek 'grip op de groep' en boek 'begeleiden van groepen',
hebben jullie misschien nog meer ideeen, of weten jullie (literatuur)bronnen waar ik nog meer informatie vandaag kan halen?
Ter achtergrondinformatie: de school waar ik LIO loop staat in een multiculturele wijk en ik heb dus ook een multiculturele klas.
Elk kind is uniek, maar een aantal kinderen springen eruit! Er is een kind dat de taal geheel niet spreekt, wat de groepssfeer niet ten goede komt.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Groeten, Jufbloem