Hoi allemaal!
Deze week is mijn laatste week in mijn lio-stage. We hebben een aangepast rooster omdat alle leerlingen van het eerste jaar op kamp zijn en er veel docenten mee gaan.
Nu had mijn collega iets leuks gevonden op de EO. Zij hebben een programma dat 'Verborgen verhalen' heet. Ik heb filmpjes gekeken en ik vind dit heel nuttig voor leerlingen van 13 en 14 jaar. Alleen...nu nog iets bedenken wat leerlingen er mee kunnen doen!
Mijn collega had al bedacht dat leerlingen zelf filmpjes gaan kijken achter de pc en zelf twee verhalen kiezen waar ze een samenvatting over schrijven. Persoonlijk vind ik dit thingy saai...Het zijn leerlingen met een lager IQ (LWOO) en zij zijn veel liever met hun handen bezig (een groot aantal tenminste). Ik zou graag de leerlingen een aantal werkvormen voor willen leggen zodat zij zelf kunnen kiezen hieruit. Alleen ik weet niet goed wat!
Ik heb alleen het volgende bedacht: Maak een 'preventie-poster' dus stel dat jou dit overkomt (bijvoorbeeld er wordt een treiter-filmpje over jou op internet gezet) wat kun je dan doen? Maak een poster met daarop bijpassende plaatjes en zet hier ten minste 5 tips bij.
Heeft iemand nog meer ideeën voor mij?
Alvast bedankt