LIO betaald?

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

LIO betaald?

Berichtdoor stippie4 op 23 apr 2013, 11:00

Hoi! Ik ga volgend jaar het eindjaar van mijn studie in. Wij moesten in onze kernfase (PABO-2 & 1ste half jaar PABO-3) op één en dezelfde school stage lopen. Ik ben tijdens mijn minor 1 dag in de week op deze school blijven hangen. De directrice van deze stageschool gaat volgend jaar op een andere school werken. Nu heeft zij gevraagd of ik volgend jaar op de school waar zij heen gaat mijn LIO-stage wil lopen. Van de ene kant vind ik het een compliment en wil ik het zeker doen omdat deze school ook in mijn woonomgeving staat (dus handig qua reistijd). Anderzijds heb ik nu het gevoel dat ik straks 3 jaar onder haar vleugels heb gewerkt en als ik dan betaald moet krijgen (afgestudeerd ben) niet meer nodig ben... Ik verbreed mijn netwerk dus niet echt, al blijf ik wel binnen dezelfde stichting actief als de school waarop ik in de kernfase liep. Ik heb het hier met anderen over gehad en zij zeiden dat ik misschien een vergoeding moet eisen. De directrice wil me immers graag meenemen, dus daar mag dan ook wat tegen overstaan. Ze zal mij waarschijnlijk inzetten als leerkracht omdat ik LIO-er ben en zo dus kosten besparen. What to do...?
stippie4
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 17 aug 2010, 16:22
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LIO betaald?

Berichtdoor Sjanne op 23 apr 2013, 17:59

Wat vind je zelf belangrijker?
Jouw eigen horizon verbreden of betaald krijgen?
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider

Re: LIO betaald?

Berichtdoor Anita op 23 apr 2013, 20:22

En ga ook met haar in gesprek. Vraag gewoon wat er van jou verwacht wordt. Als ze jou wil inzetten als leerkracht is het reëel om een vergoeding te eisen. En misschien zijn haar motieven heel anders. Mischien vindt ze het wel gewoon prettig om iemand erbij te hebben die haar werkwijze al kent en aangezien jij stagiair bent kan ze jou binnenhalen, ze kan niet zomaar leerkrachten vervangen voor mensen die haar bekend zijn.
Hier kom je pas achter als je het gewoon aan haar vraagt. Je kunt daarbij ook prima je twijfels benoemen en vragen of het jouw kansen op een baan juist zal vergroten of zal verkleinen...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: LIO betaald?

Berichtdoor super_juf op 23 apr 2013, 21:22

Bedenk wel dat een vergoeding mág en dat dit niet móet.
Ik ben het eens met Anita. Ga met haar in gesprek. Het lijkt mij juist een voordeel dat je binnen dezelfde stichting werkzaam blijft. Je bouwt op deze manier een goede reputatie op. Dit heb je straks met invalwerk zeker nodig. Ze kennen je dan al en dan heb je een voorsprong op de rest.

Wat versta jij onder horizon verbreden? De betekenis die ik eraan verleen is dat je gaat ervaren hoe het is op andere soorten onderwijs. Denk aan Dalton. Je kunt je uiteraard richten op een andere school...alleen zou dit voor je werkervaring veel uit maken? Vooral nu is het moeilijk om aan (inval)werk te komen. Ik denk dat je dan meer hebt aan een zeer goede referentie van iemand die jouw manier van werken goed kent, dan aan een werkervaring op een ander school/stichting.

Omdat jouw afstuderen in zicht gaat komen en je daarna dus aan het werk gaat, zou ik dus gaan voor een goede referentie en een goede reputatie.

Maar ik snap je dilemma!

Succes!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten