LIO+BO minor en bijbaan?

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

LIO+BO minor en bijbaan?

Berichtdoor Tamaravdr op 29 nov 2013, 15:54

Hoi allemaal,

geen idee of dit topic hier goed staat, wist even niet goed waar ik het anders moest plaatsen.
Het topic gaat om het volgende: momenteel ben ik begonnen met mijn LIO-stage, nu 1,5 dag in de week, daarnaast geef ik 2 ochtenden in de week
bewegingsonderwijs omdat ik de minor bewegingsonderwijs heb gekozen. Iedere dinsdagmiddag geef ik (om aan mijn studiepunten te komen voor de minor)
onderwijs aan kinderen met een leer- of gedragsprobleem, dit doe ik sportenderwijs. Dit is een traject wat nog 10 weken duurt.
Op de donderdagen sta ik zelf in de gymzaal om les te krijgen.
De enige vrije middag is de woensdagmiddag, op de vrijdagmiddag werk ik. Ook de hele zaterdag werk en zondag doe ik mijn huiswerk.

Het lukt alleen niet meer, heb amper tijd voor school. De zondagen ben ik vaak of heel moe of ziek. 's Avonds probeer ik heel erg veel te doen, maar
het is alleen zo veel. Ik merk aan mezelf dat ik het zo niet meer trek, ik heb het gevoel op mijn tenen te moeten lopen. Continu lichamelijke klachten, denk aan
buikpijn, hoofdpijn, moe, duizelig etc.

Ik twijfel nu of ik moet stoppen met werken, aan de ene kant ja, omdat ik meer tijd heb en aan de andere kant nee, want ik heb amper inkomen dan en wil het liefst qua werk nog wat achter de hand hebben.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie aanpak tijdens de LIO en het liefst in combinatie met de minor BO.
Zijn jullie gestopt met werken? Minder gaan werken? Hoe deed of doe je dat met geld?

Groetjes!
LIO stage bij groep 1/2
Tamaravdr
PABOforum Peuter
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 01 okt 2010, 11:47
Woonplaats: Zuid-Holland
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3
Functie: Stagiaire

Re: LIO+BO minor en bijbaan?

Berichtdoor Mniekske op 30 nov 2013, 19:31

Ik denk niet dat je heel veel hebt aan mijn ervaring, maar goed. Ik heb dit dus ook gedaan een aantal jaar geleden. Ik had 2 dagen LIO, minor BO en daarna vakminor muziek, en zaterdag en zondag werken. Bij minor BO hoorde inderdaad mijn lessen op de Pabo en ook de lessen geven op mijn stageschool. Ja, het was zwaar en ja, ik heb vaak gedacht ik trek dit niet en ga stoppen met werken. Maar goed, zonder geld gaat het ook niet lukken om rond te komen. Dus uiteindelijk heb ik het gewoon gedaan. Ik heb eerst mijn BO minor afgemaakt, dus mijn afstudeeronderzoek even op een lager pitje, net als de dingen die ik uit het 3e jaar nog af moest ronden. Lijstjes maken hielp voor mij ook goed; wat heeft prioriteit, dat bovenaan. Afstrepen wat je klaar hebt en even een kleine beloning (serie kijken, even muziek maken etc) en verder met het volgende. Als alle prioriteiten af waren en ik had nog tijd over had ik mijn reservelijstje; wat kan ik alvast doen voor de dingen die ik nu laat liggen.
Het is doorbijten, maar het is het wel waard.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: LIO+BO minor en bijbaan?

Berichtdoor miekiemousie op 30 nov 2013, 23:54

Ja, mijn ervaring is ook, doorzetten en dan komt het goed!
Ik heb zelf 3 dagen Lio gelopen met tegelijk mijn gymstage, afstudeeronderzoek en werken. Ja pittig, maar is niet anders.
Het jaar erna had ik mijn laatste 2 blokken van gym nog (waren bij mij nog 4 blokken). Toen had ik twee parttime banen, samen meer dan fulltime werken EN post-HBO mijn gym. Dat vond ik eigenlijk nog zwaarder. De verantwoordelijkheid van 2 klassen, op twee scholen en voor het eerst evht een klas hebben. En dan ook nog woensdagmiddag gym volgen. Ik was kapot in het weekend en zeker nog niet klaar. Mij helpt het vooral te kijken naar waarvoor ik het dpe en daar echt naar toe te werken.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: LIO+BO minor en bijbaan?

Berichtdoor Mniekske op 01 dec 2013, 16:03

Dat laatste herken ik heel erg inderdaad, de blokken na je opleiding vond ik nog zwaarder.

Maar om even terug te komen op je vraag: lijstjes maken met prioriteiten en vergeet jezelf vooral niet te belonen wanneer iets af is.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron