Sollicitatiebrief LIO

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Sollicitatiebrief LIO

Berichtdoor AmandaV op 11 dec 2015, 23:21

Hallo,

Volgend jaar studeer ik (als alles volgens plan gaat) af, ik ben druk op zoek naar een LIO plek! Ik heb sowieso één school heel hoog op mijn lijstje staan en ik wil zo snel mogelijk een brief sturen. Maar...:
- aan wie richt ik deze brief (de directeur van de school?)
- wat moet ik in de brief vermelden (afstudeerrichting --> jonge kind, eigen visie op onderwijs, evt. onderzoeksvraag?)
- wat is een orgineel/pakkend begin van de brief?

We krijgen pas eind januari voorlichting vanuit de Pabo over de LIO stage. Ik vertrek in maart voor 3,5 maand naar Madrid en daarom wil ik alvast beginnen. Ik verwacht dus niet dat ze al een onderzoeksvraag klaar hebben liggen, die verschijnen blijkbaar pas in maart in een overzicht...

Alvast bedankt voor de reacties! :)
AmandaV
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 13 mei 2014, 23:26
Woonplaats: Breda

Re: Sollicitatiebrief LIO

Berichtdoor miekiemousie op 15 dec 2015, 09:58

Je richt je brief aan de directeur, dat is wel gewoon.
Ik zou wat over jezelf vertellen en waar je voorkeuren liggen. Waarom zouden ze jou moeten hebben?
Daarnaast ook een stuk waarom je op deze school stage wilt lopen, wat zijn je redenen?
Voor origineel, pakkend begin is dit voor iedereen anders. Dit moet je echt zelf gaan ervaren. Ga eens rondkijken op internet wat je allemaal tegenkomt aan inleidingen, dan zul je je eigen inleiding kunnen ontwikkelen!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron