Algemeen - Lio bij een halve groep

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor Fransje op 08 jul 2005, 13:37

Ik heb mijn LIO gelopen in een 6/8. Ik had dan 3 dagen van de week groep 6 apart en de leerkracht had dan dus groep 8 alleen. Mijn gewone stage (die ging vooraf aan de LIO) heb ik wel in de combi gelopen. Puur omdat het goed is voor je ervaring en het is ook wel handig als je in een omgeving woont met veel kleine scholen.
Er was op mijn LIOschool nog een lokaal over en lln. namen gewoon hun laatjes mee naar het andere lokaal. De kast van de groep met de spullen verhuisde ook gewoon iedere week mee. Het is niet de meest ideale situatie, maar het was wel heerlijk een groepje van 15 kids...
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Berichtdoor Anita op 08 jul 2005, 14:07

Ik heb mijn LIO gedaan in een groep 6/7. In eerste instantie had ik de groep 6 (14 kids) alleen in het lokaal terwijl mijn begeleider met groep 7 (ook 14 kids) in de hal gingen zitten. Hier stonden ook tafeltjes en een bord en hij werd daar weinig gestoord. Sommige lessen zoals bijvoorbeeld muziek en tekenen deed ik toen met de hele combi in het lokaal. Vanaf ongeveer halverwege mijn Lio kreeg ik groep 7 erbij en deed mijn begeleider andere taken.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Sunny op 16 aug 2005, 13:55

Ik ga binnenkort ook mijn lio in, ook in een combinatiegroep. Het is een groep 7/8 en ze hebben het er wel over opsplitsen gehad. Het lijkt mij heerlijk als dat gebeurt, dan heb ik gewoon echt een soort eigen klasje!
Ik vermoed dat ik dan groep 7 krijg, ik denk niet dat ze groep acht uit handen geven.
Avatar gebruiker
Sunny
PABOforum Baby
 
Berichten: 31
Geregistreerd op: 07 okt 2004, 10:33

Vorige

Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten