Groep 7 - Mentor jarig

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Groep 7 - Mentor jarig

Berichtdoor petra op 09 maart 2007, 11:17

Mijn mentor is 2 april jarig. Ik zit nu in mijn blokstage (in groep 7) en wil graag met de klas haar verjaardag voorbereiden. Zij mag er natuurlijk niets van weten....

Wie heeft leuke ideeën? Want tot nu toe heb ik tijdens stages alleen 's middags mijn verjaardag mogen vieren. Moet ik dit bij haar ook zo aanhouden? Of kan ik ook gewoon lekker de hele dag feest vieren met de klas? En hoe krijg je zo'n hele feestdag om? Want alleen een filmpje draaien is ook zo cliché.

Ik wil ook samen met de klas iets voor haar maken. Ik denk dat ze dat heel erg leuk zal vinden.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Avatar gebruiker
petra
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 09 maart 2007, 11:11
Woonplaats: Baexem

Berichtdoor Klakla op 09 maart 2007, 11:44

wat leuk dat je dit voor haar wilt regelen. Ik denk dat ze dat erg leuk zal vinden.

Misschien is het handig om met een andere leerkracht van de school je plannen te bespreken? op deze manier kun je er ook achterkomen of je de hele dag of alleen de middag kan gebruiken.

Het is misschien een leuk idee om de kinderen stukjes te laten opvoeren. In de bovenbouw vinden ze dit erg leuk.
Ze kunnen playbacken, een kort toneelstukje opvoeren, op hun muziekinstrument spelen, een quizje doen met de klas etc. Dat is dan aan de kinderen zelf?

Samen iets maken is altijd erg leuk. Waar houdt je mentor van? ken je haar hobby's? Misschien dat je in die richting iets voor haar kan maken?

succes met de verdere voorbereiding.
Avatar gebruiker
Klakla
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 19 apr 2006, 18:08
Woonplaats: Vlagtwedde
Groep: 4
Schooltype: PCBO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor petra op 09 maart 2007, 12:36

Dank je wel voor je ideeën. Ik ga meteen aan een collega vragen wat haar hobby's zijn en wat de gewoonte is op onze school m.b.t. tot het vieren van verjaardagen.

Je idee om de kinderen stukjes op te laten voeren vind ik erg leuk. Ik kan bijvoorbeeld met de hele klas een liedje instuderen. Misschien kunnen een paar kinderen dan ook hun instrument inzetten. Natuurlijk zullen de kinderen nog veel meer leuke ideeën hebben, ook voor acts in kleinere groepjes. Ik ga lekker met hen brainstormen!
Avatar gebruiker
petra
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 09 maart 2007, 11:11
Woonplaats: Baexem


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast