Klassenactie

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Klassenactie

Berichtdoor Juf naat op 23 jan 2008, 16:58

Hoi,
Ik ga met mijn groep 7 mee doen aan klassenactie. Je krijgt dan als klas €20,- en de bedoeling is dat je hier meer van gaat maken voor een goed doel. Wie heeft er ideeen om met de klas te doen?? bv iets maken verkopen enz...
invallen in groep 7 en twee middagen 7/8. in ieder geval tot de meivakantie!!
Juf naat
PABOforum Peuter
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 03 mei 2005, 13:01
Groep: 7
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0

Re: Klassenactie

Berichtdoor moimoi op 23 jan 2008, 18:12

ik zou wel een dier of een kindje in een ander land willen `adopteren` met de klas.
Weet niet of je dat wat vindt, maar het zou wel een mooie actie zijn!
Je kunt allerlei dieren `adopteren` tegenwoordig - je zou eens moeten kijken op internet. Of een fosterparentskindje. Kun je met de klas heel veel leuke dingen naar toesturen.
Als je het kleiner wilt houden - het plaatselijke dierenasiel??
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Klassenactie

Berichtdoor Anita op 23 jan 2008, 18:44

Ik geloof dat er eerder bedoeld wordt hoe je met het besteden van een beetje geld meer geld kunt maken. Misschien kun je een actie organiseren waarbij je bijvoorbeeld een markt houdt waar je spullen verkoopt die jullie gemaakt hebben.

Je kunt er limonade verkopen, misschien wat lekkers bakken, bosjes bloemen uit eigen tuin, goedkope glazen beschilderen en zo waxinelichthoudertjes maken, rommelmarkt van oud speelgoed etc.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Klassenactie

Berichtdoor Juf naat op 23 jan 2008, 20:34

Ja, dat soort dingen bedoel ik Anita. Wie heeft er nog meer orginele goed uitvoerbare dingen??
invallen in groep 7 en twee middagen 7/8. in ieder geval tot de meivakantie!!
Juf naat
PABOforum Peuter
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 03 mei 2005, 13:01
Groep: 7
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0

Re: Klassenactie

Berichtdoor Kelly83 op 23 jan 2008, 22:00

Ik weet niet hoe uitvoerbaar het is, maar ik heb een tijd geleden een artikel gelezen over een man die een rode paperclip is gaan ruilen, en uiteindelijk heeft hij deze kunnen ruilen voor een huis.

http://www.nu.nl/news/716816/50/Weblogg ... _huis.html

Misschien kun je inderdaad bepaalde dingen kopen, (hier eventueel iets van maken) en dit dan proberen door te verkopen. Misschien is het mogelijk om bedrijven in de regio in te schakelen, waaraan je je dingen kunt verkopen? Bijvoorbeeld zelf schilderijen maken, en die voor leuke bedragen proberen te verkopen aan ondernemers? (misschien zijn er wel kinderen die ouders hebben die interesse hebben?)
En van het geld dat je weer verdiend, kun je misschien weer wat anders/ groters doen?
Avatar gebruiker
Kelly83
PABOforum Peuter
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 02 nov 2004, 15:46
Woonplaats: Den Bosch
Groep: 3
Schooltype: SBO
PABO jaar: 0

Re: Klassenactie

Berichtdoor moimoi op 24 jan 2008, 19:26

Oh, sorry, niet goed gelezen.. Had een drukke dag - is de concentratie ook wat minder...
Idee dat in mijn hoofd schiet: canvasdoeken kopen en laten beschilderen door kinderen. Als een soort "kunstuitleen" laten lenen door ouders.
Kun je een soort "abonnementen" afsluiten met ouders en misschien de collectie af en toe uitbreiden..
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron