Cito scores

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Cito scores

Berichtdoor Dalk op 14 dec 2007, 19:51

Hoi hoi...

Wie kan mij vertellen hoe nu precies de cito scores liggen qua middelbaar onderwijs voor de volgende leertrajecten:

VMBO Basis/beroepsgericht
VMBO Kader/beroepsgericht
MAVO / Theoretisch gemende leerweg
HAVO
VWO

Wat voor cito moet je behalen om naar deze leerwegtrajecten te gaan binnen het middelbaar onderwijs.
Dalk
PABOforum Baby
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 13 jan 2004, 16:41
Woonplaats: Zundert

Re: Cito scores

Berichtdoor Sylvia op 14 dec 2007, 20:07

Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar

Re: Cito scores

Berichtdoor Robje op 14 dec 2007, 21:16

Sterk afhankelijk van VO-school.

In de praktijk merkte ik dat 538 genoeg was voor HAVO, maar er waren ook scholen die een paar puntjes meer vroegen.
Bij de VMBO scholen merkte ik dat er vaak breder gekeken werd dan een cito-score.
Informeer dus eens bij schoelen in de buurt of, en zo ja, welke citogrens ze trekken, maar ook welke andere eisen er gesteld worden.
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Cito scores

Berichtdoor billi op 08 maart 2008, 12:26

hallo
Wanneer een leerling wordt aangemeld voor een PrO of LWOO dan gebeurt dat vaak al voor de Citotoets aan.

Wie kan mij vertellen hoe het traject verloopt wanneer een leerling een voorlopig advies heeft voor bijvoorbeeld VMBO-BL, en daarom dus niet is aangemeld voor het LWOO, maar uit de cito blijkt dat ze een score heeft van 520..

alvast bedankt
billi
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 29 jul 2006, 16:42

Re: Cito scores

Berichtdoor Robje op 08 maart 2008, 13:04

Ik snap je redenatie niet. LWOO is mogelijk op alle vormen van VMBO, van basisberoepsgerichte leerweg (BBL) tot theoretische leerweg (TL).
Welke verbinding zie jij tussen BBL, LWOO en 520? Wat klopt er volgens jou niet (of wel)?
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Cito scores

Berichtdoor Noompie op 20 maart 2008, 17:10

Zo heb ik het begrepen:
Eerst was het altijd zo dat als je bij de citotoets minder dan 531 zou halen, je de entreetoets moest maken.
Nu worden die kinderen VOOR de cito al opgegeven (aan de hand van de score van de toets in groep 7) en maken de cito niet meer mee.. als dan je citoscore onder de 531 komt, word er samen met de leerlingen/ouders gekeken of ze die toets alsnog willen doen ofniet.. in die toets meten ze de aantal maanden achterstand: in twee gebieden meer dan 20 (?) maanden achterstand = extra begeleiding. En die extra begeleiding kan je krijgen op meerdere niveau's binnen het VMBO
Avatar gebruiker
Noompie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 18 feb 2008, 10:52
Woonplaats: Weert
Groep: 8
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 4

Re: Cito scores

Berichtdoor billi op 31 maart 2008, 09:46

Ja, Noompie, zo heb ik het inderdaad ook bedoeld,
Ik weet wel dat LWOO op alle niveau's in het VMBO kan worden geboden.
Leerlingen worden daar inderdaad al vroeg voor aangemeld. Maar je hebt natuurlijk leerlingen die niet aangemeld zijn voor LWOO, en dan toch een tegenvallende Citoscore hebben.
Doorlopen zij een zelfde toetsing? Verloopt het anders? Wanneer? enz. dat was mijn vraag.
billi
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 29 jul 2006, 16:42


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron