cito en werken op eigen niveau

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

cito en werken op eigen niveau

Berichtdoor Kimberley1985 op 30 apr 2008, 10:59

Ik loop LIO- stage in een groep 6/7 en nu zijn er een aantal kinderen die het klassenniveau niet aankunnen, nu wil ik deze leerlingen graag op eigen niveau laten werken.
Nu heb ik gehoord, dat je de kinderen niet terug hoeft te toetsen, maar dat een schema bestaat van de CITO waarmee je aan de hand van de toetsgegevens kunt zeggen waar de leerlingen gebleven zijn met de stof. Wie kan mij helpen met dit schema???
Alvast bedankt.
Kimberley1985
PABOforum Peuter
 
Berichten: 98
Geregistreerd op: 05 dec 2006, 20:54
Woonplaats: schiedam
Groep: 6
Schooltype: rk,-pc
PABO jaar: 4

Re: eigen niveau

Berichtdoor Anne op 30 apr 2008, 11:28

Doe je dit wel in overleg met de IB-er? Het lijkt me niet verstandig om dit zomaar op eigen houtje aan te gaan pakken.
Ik ken zelf niet zo'n schema moet ik zeggen. Wel is het zo dat er bij een bepaalde score op de CITO een DLE hoort, waarmee je een indicatie hebt waar ze ongeveer zijn. Zo heb ik in mijn groep 4 bijvoorbeeld kinderen die een E op de CITO rekenen scoren, hier hoort een dle vn 5-7 maanden bij. Dat is dus ongeveer een half jaar onderwijs in groep 3. Bij mij gaan deze kinderen ook op eigen programma (en doubleren), maar dat gebeurt in uitgebreid overleg.
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: eigen niveau

Berichtdoor Kimberley1985 op 30 apr 2008, 11:34

Owja, dit doe ik zeker in overleg met de IB- er en met de groepsleerkracht, maar zij wisten ook niets over zo'n schema, en zijn er ook naar op zoek.
We hadden dit van een andere leerkracht op school gehoord, maar zij heeft dat formulier niet meer. Maar inderdaad zou ik het ander op die manier moeten doen .
Kimberley1985
PABOforum Peuter
 
Berichten: 98
Geregistreerd op: 05 dec 2006, 20:54
Woonplaats: schiedam
Groep: 6
Schooltype: rk,-pc
PABO jaar: 4

Re: eigen niveau

Berichtdoor Anne op 30 apr 2008, 11:59

Het klinkt wel heel handig zo'n schema, als het bestaat! Sowieso kan je natuurlijk zelf de CITO's analyseren. Je kijkt dan of een kind consequent op één bepaalde soort som uitvalt en of het misschien anderen wel goed maakt. Dit heb ik zelf ook gedaan.

Op de site van Cito kwam ik wel dingen tegen over hulpboeken en ook een pdf-bestand (bij rekenen/wiskunde) wat heel handig lijkt....maar op de één of andere manier krijg ik 'm niet open. De site van CITO is lastig te linken (http://www.cito.nl) en dan moet je zelf even doorklikken via producten en diensten, dan toetsen voor primair onderwijs, LVS-toetsen en dan kan je er één kiezen. Succes!
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: eigen niveau

Berichtdoor Kimberley1985 op 30 apr 2008, 12:32

ik zal hier inderdaad gelijk eens mee aan de slag gaan!
Bedankt!
Kimberley1985
PABOforum Peuter
 
Berichten: 98
Geregistreerd op: 05 dec 2006, 20:54
Woonplaats: schiedam
Groep: 6
Schooltype: rk,-pc
PABO jaar: 4


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron