Spelling groep 7

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Spelling groep 7

Berichtdoor Lynda op 04 dec 2008, 19:32

Ik moet volgende week weer is spelling geven (doe ik elke week) aan groep 7.
Dit zijn 6 leerlingen.
De les mag zolang duren als ik zelf nodig vind, meestal is dat zo'n 20 minuten.
Het gaat om 1 bepaalde moeilijkheid (deze keer 'th' in een woord)

Nou zou ik graag is nieuwe ideeën krijgen voor de lessen. Ik heb al galgje gedaan, woorden uitbeelden, puzzels gemaakt waar die woorden dan in passen etc..

Ik zou graag met die kinderen een klein spelletje willen doen om de woorden op een leuke manier te leren, heeft iemand enig idee? Ik ben echt door mijn ideeën heen namelijk :P

Alvast bedankt!
Lynda
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 18 aug 2008, 19:57
Groep: 6
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 3

Re: Spelling groep 7

Berichtdoor Joke op 04 dec 2008, 21:32

Misschien wel grappig om te doen. Ik doe het zelf (en deed het) heel vaak bij de te leren dicteewoorden:
Laat de lln een verhaal vertellen met de te leren woorden erin verwerkt.
Daar krijg je de grappigste verhalen door.
Je kunt iedereen een blaadje geven en alleen de woorden uit het verhaal die in de spellingsles voorkomen laten opschrijven.
Ik zou de woorden laten overschrijven van een blaadje of van het bord, zodat ze de woorden meteen goed leren. De kunst is dan geen overschrijffouten te maken. Dit doe je een paar keer.
Hebben ze de woorden allemaal herkend en hebben ze de woorden goed geschreven? Deel bv. punten uit voor alle goed geschreven woorden en kijk wie er de hoogste score heeft, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten