Rekenactiviteit groep 7 gezocht

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Rekenactiviteit groep 7 gezocht

Berichtdoor LiekeA op 11 okt 2009, 12:14

Binnenkort moet ik een rekenactiviteit bedenken, waarbij ik de verschillende manieren van uitwerken onder de kinderen ga observeren. Het mag niet al te lang duren (max. een half uurtje). Het gaat om een leuke, korte opdracht met bijvoorbeeld het gebruik van een landkaart, foto etc. Wie heeft voor mij een leuk lesidee voor groep 7 met uitwerking? Ik ben benieuwd!
Avatar gebruiker
LiekeA
PABOforum Baby
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 03 aug 2009, 20:13
Groep: 1
PABO jaar: 4
Functie: LIO groep 1-2

Re: Rekenactiviteit groep 7 gezocht

Berichtdoor Joke op 11 okt 2009, 16:28

Gerelativeerd aan het rekenen denk ik eigenlijk als eerste aan aftrekken, vermenigvuldigen of delen van grote getallen, misschien zelfs werken met (het vereenvoudigen van) breuken (m.b.v. stukjes kauwgom, plakken koek of taart tijdens deze KBW ;-) ) Hierbij zijn verschillende manieren van benadering goed te tonen. Met een landkaart of foto zie ik dat niet zo duidelijk.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Rekenactiviteit groep 7 gezocht

Berichtdoor LiekeA op 11 okt 2009, 16:38

Inderdaad een leuk idee om met plakjes koek of taart te werken! De foto of landkaart is inderdaad geen must, maar het leek me leuk om de opdracht hiermee wat boeiender te maken. Maar op deze manier is dat ook erg leuk, bedankt voor de tip!
Avatar gebruiker
LiekeA
PABOforum Baby
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 03 aug 2009, 20:13
Groep: 1
PABO jaar: 4
Functie: LIO groep 1-2


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten