[groep 8] knutselen zaalversiering

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

[groep 8] knutselen zaalversiering

Berichtdoor jufzwartroosje op 27 dec 2009, 15:21

Hoi,

Binnenkort vertrek met groep 8 op 5 daagse. Er zal een moment zijn waarop we gedurende een half uurtje/uurtje tijd hebben om iets te doen. Dan zou ik graag met de kinderen de zaal versieren. Ik ben dus op zoek naar veel (en leuke, originele) manieren om een zaal te versieren en die niet te lang duren en waar geen hopen materiaal voor nodig is ....

xx
Avatar gebruiker
jufzwartroosje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 03 dec 2006, 14:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: [groep 8] knutselen zaalversiering

Berichtdoor Joke op 27 dec 2009, 17:47

Ballonnen van papier (zo groot als een A4) doen het altijd erg goed. Je tekent op gekleurd papier een ballon met zo'n 'tuitje' en knipt die uit.
Van een cirkel in een andere kleur (kant-en-klare cirkels meenemen of een schoteltje overtrekken) knip je een slinger:
je begint aan de buitenkant, knipt rond ong. 1 1/2 cm van de rand tot je helemaal in het midden bent. (kattenstaart)
Het midden wordt onderaan de ballon bevestigd met lijm of een nietje. Je kunt meerdere kleuren slingers aan het tuitje van een ballon bevestigen.
Met restjes van de uitgeknipte ballonnen kun je weer versieringen aanbrengen op een andere kleur ballon.
Het staat erg feestelijk, iedereen kan het, niet te veel werk en je hebt er alleen schaar, papier en lijm voor nodig.

Een paar pakjes serpetine maken het ook al heel gezellig als je een draad spant.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten