Gevaar internet groep 8

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Gevaar internet groep 8

Berichtdoor Angelique123 op 06 jun 2010, 14:35

Hallo,
Ik loop stage in groep 8 en ik heb de vraag gekregen of ik een lesje kan bedenken met als thema: Het gevaar van internet. En dan bedoel ik vooral je persoonlijke gegevens op site's zetten (zoals hyves etc.)
Zelf heb ik een waarschuwingsfilmpje gemaakt die ik graag wil laten zien. Maar wat kan ik er nog meer doen in deze les?
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes!
Angelique123
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 06 jun 2010, 14:30
Groep: 8
PABO jaar: 1

Re: Gevaar internet groep 8

Berichtdoor Anita op 06 jun 2010, 16:28

Een tijdje terug ging er op Hyves een filmpje rond waarin allerlei Hyvesgegevens van jou naar voren kwamen bij een groepje buitenlandse geheim agenten / terroristen. Je zag je Hyvesvrienden voorbij komen etc. Misschien dat je die ergens nog kunt achterhalen?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Gevaar internet groep 8

Berichtdoor Robje op 06 jun 2010, 16:38

Ik heb ooit heel snel duidelijk gemaakt wat de gevaren van internet zijn m.b.t. persoonlijke gegevens; even een half uurtje googlen en hyves afzoeken en ik kon nogal wat feitjes oplepelen waar de kids wel een beetje van schrokken; veel van hen zijn 's middags zichzelf gaan googlen, hyves afschermen, profiel/krabbels kritisch bekijken....
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Gevaar internet groep 8

Berichtdoor MeesterD op 06 jun 2010, 21:38

Ik ben paar weken geleden gewoon in de kring gaan zitten, heb hyves opgestart en ben eens lekker midden in de klas (digibord) de profielen van wat leerlingen gaan bekijken. Inclusief krabbels en foto's... Vonden ze niet allemaal even fijn, al zag ik net dat veel het nog steeds niet hadden afgeschermd. Och, ik zie het verder ook niet teveel als mijn verantwoordelijkheid. Ik heb een 'MeesterD' hyve aangemaakt en vriendverzoeken naar de kinderen gestuurd (die heb ik ook in de klas gebruikt, aangezien ik op die manier voorkom dat ze mijn prive hyves gaan opzoeken). Ik kijk alleen bij 'Home' 1 keer in de week of ze nog wat leuks hebben meegemaakt, maar verder is het een medium waar ik mij niet actief mee bezig houd
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron