Wat houdt groep 6 bezig (tv, muziek e.d.)

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Wat houdt groep 6 bezig (tv, muziek e.d.)

Berichtdoor bijnajuffie op 02 sep 2010, 11:09

Hoi,

Binnenkort ga ik stage lopen in groep 6.
Ik heb er erg veel zin in, maar wil me graag iets verdiepen in de beleefwereld van de kinderen.
Waar zijn groep6-ers fan van? Naar welke programma's kijken ze?
Hoe laat gaan ze naar bed?

Ik heb echt geen idee ! :lol:

Alvast bedankt!
bijnajuffie
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 05 jul 2010, 20:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Wat houdt groep 6 bezig (tv, muziek e.d.)

Berichtdoor Robje op 02 sep 2010, 12:10

Dat is een mooie uitdaging om op je eerste stagedag achter te komen!
Omdat het ook zaken zijn die afhankelijk zijn van groep, schoolpopulatie, etc is daar een moeilijk antwoord op te geven.
Ik verken mijn nieuwe klas meestal door ze op de doorschuifmiddag (aan het einde van het schooljaar) een soort vriendenboekje in te laten vullen, maar als je op je eerste stagedag je ogen en oren open houdt, een praatje met ze maakt dan weet je snel het antwoord op je vragen. Vinden ze vast wel leuk; een nieuwe stagiaire die ook nog eens interesse in ze heeft!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Wat houdt groep 6 bezig (tv, muziek e.d.)

Berichtdoor Pippa op 02 sep 2010, 12:32

Is natuurlijk niet representatief voor alle groep 6-ers, maar om je een idee te geven:

Mijn eigen net groep-6-er (dochter): gaat om 20.00 uur naar bed, kijkt graag naar Ned's survivalgids, Zack&Cody, ICarly, speelt panfu op de computer of zit op Hyves, wil graag op keyboardles, tennist, speelt met vriendinnen Dunya&Desie na, houdt heel erg van clubjes verzinnen, tekent graag, speelt af en toe met haar poppen of playmobil, maar doet vooral veel echte-leven-naspelen-spelletjes, speelt veel buiten.

Mijn eigen net groep-6-af-er (zoon): gaat om 20.30 uur naar bed, kijkt graag naar Pokemon, A-team, Stomstommerstomst, Mr. Bean, voetbalt, speelt met Lego of buiten (Pokemon naspelen, bouwen in het zand, skelter), speelt op de computer Pokemonarea.com en zoekt muziekclipjes op Youtube, leest eindeloos Donald Duck. Met die Pokemon-liefde loopt hij trouwens wel achter, de rest van zijn klas deed dat een paar jaar geleden al - gelukkig heeft hij een paar jonge buurjongens :D .

Hoop dat je er wat aan hebt!
Pippa
PABOforum Baby
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 12 sep 2007, 09:44
Woonplaats: Drenthe
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten