Cijferen

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Cijferen

Berichtdoor bruinmartijn op 29 jun 2011, 16:28

Hallo allemaal,

Komende vrijdag krijg ik bezoek in de klas.
Ik moet hiervoor samenwerkend leren toepassen en starten met een pakkende opening.
Mijn groep is een groep 7, onze methode is alles telt, de les blok 6 les 1 met als onderwerp grote deel sommen als 3576:54=
Heeft er iemand een goed idee voor een vlammende opening?
Heeft er iemand een idee waarbij de kinderen moeten samenwerken en hierbij afhankelijk van elkaar zijn?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedank!
bruinmartijn
PABOforum Baby
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 15 dec 2005, 10:48
Woonplaats: Heiloo

Re: Cijferen

Berichtdoor MeesterP op 29 jun 2011, 17:56

Ik heb niet zoveel inspiratie meer... want ik moet nog 1 dag en dan begint de vakantie.
Maar kun je ze niet samen laten werken door 1 persoon een hulp rijtje te laten maken en die ander hem dan laten uitrekenen, of om de beurt aftrekken (ik weet niet hoe jullie een deling oplossen?)
2010/2011 -> Groep 7 (24 leerlingen)
2011/2012 -> Groep 7 (27 leerlingen)
2012/2013 -> Groep 8 (26 leerlingen)
MeesterP
PABOforum Peuter
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 19:07
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Cijferen

Berichtdoor super_juf op 30 jun 2011, 13:05

Een rekenspelletje?

Twee rijen tegenover elkaar. Jij staat aan kop en noemt een deelsom. Degene die als eerste het antwoord goed heeft en dit dus roept blijft staan. De ander sluit achteraan in de rij.
Denk er wel aan dat je de zwakke en sterke rekenaars goed verdeelt over de twee rijen.

Of twee groepjes maken (goed verdelen van leerlingen) en je geeft een deelsom. Beide groepjes moeten dit oplossen d.m.v. het opschrijven van de berekening. Bijvoorbeeld staartdelingen? Misschien moeilijker; deelsommen met rest (de wat grotere -maar wel relatief- gemakkelijke som)

Of zoek eens op Google op rekenspelletjes.

Heel veel succes!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten