De nummers op het rad kunnen staan voor spellingcategorieƫn. Iemand draait aan het rad en de kinderen bedenken zoveel mogelijk woorden die horen bij de desbetreffende categorie. Staal (en volgens mij ook Spelling Op Maat) hebben al standaard nummers bij de categorieƫn.
Maar je kunt er ook stukjes klittenband (of magneetband) opmaken zodat je onder de cijfers iets anders kunt ophangen. (Zie [url="https://www.google.nl/search?tbm=isch&sa=1&ei=jijTXMLNOtKSkwXPl4aIBg&q=rad+van+fortuin+ikea&oq=rad+van+fortuin+i&gs_l=img.1.0.0j0i24l5.45778.1221081..1222571...4.0..0.58.1104.24......2....1..gws-wiz-img.....0..0i67j0i8i30j0i10i24.BGub5AZhjKo#imgrc=6fVZN7hjGtETcM:"]voorbeelden[/url])
Dan creƫer je nieuwe, extra mogelijkheden. Woordenschat oefenen bijvoorbeeld. Wat moet iemand met een bepaald woord doen? Tekenen? Uitbeelden, Omschrijven zonder het woord te noemen? Daar kun je er natuurlijk niet oneindig van verzinnen, maar het is ook goed als dubbele tussen zitten. De andere leerlingen moeten dan raden om welk woord het gaat.
Wil je een rekenactiviteit, dan zou je op de [url="https://www.leswiki.nl/rekenen/24-game/"]'24 Game'[/url] kunnen voortborduren. Omdat de cijfers op het bord natuurlijk over de 10 gaan, kun je ook een ander getal dan 24 als uitgangspunt nemen.
Dat zijn mijn ideeƫn op dit moment. Hopelijk zit er iets voor je bij, of krijg je er weer nieuwe ideeƫn door. Deel ze gerust!
Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.