hoe houd je de vloer schoon?

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor BosR op 15 dec 2010, 21:43

Hallo allemaal

we hebben bij ons op school een nieuwe vloeren gekregen dus tijd om de regels weer even aan te scherpen

we hadden al de regel vieze schoenen uit die hebben we inmiddels omgezet naar schoenen uit

ik heb laast met mijn klas sneeuwballengevecht gedaan dus na die tijd alemaal vieze voeten natuurlijk (inclusief ik)
dus ook ik ook de schoenen uit ik kreeg positieve reacties de leerlingen vonden het fijn om op sokken te lopen en ik trouwens ook!

maar mijn vraag was eigelijk: wat voor regels hebben jullie om de klas/vloer schoon te houden en hoe reageren jullie leerlingen daarop?

groetjes Rob
BosR
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 15 dec 2010, 21:34
Groep: 8
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Joke op 15 dec 2010, 21:52

Op de school van mijn zoon hadden ze pantoffels of slippers op school. Daar kwam wel eens commentaar op: Koop ik dure schoenen met een goed pasvorm, moet hij/zij de hele dag op pantoffels rond lopen.
Ik heb ook wel eens een school gezien waar ze van die stoffen hoezen om hun schoenen deden.
Op je sokken lijkt me ook geen gek idee, ong. hetzelfde effect als op blote voeten en dat schijnt goed voor kindervoeten te zijn. Ik neem tenminste aan dat er vloerbedekking ligt?
Anders vind ik het te koud 's winters.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor JufH op 15 dec 2010, 22:07

Bij ons geen regels. Als er sneeuw ligt staat er altijd wel iemand bij de deur om de kinderen aan te sporen hun schoenen af te stampen. Soms is de vloer erg zanderig maar ach, dat vegen we wel weer weg! Wij hebben overigens linoleum...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Robje op 15 dec 2010, 23:44

Ik ben ook niet zo van de preventie.... als het echt te erg is dan ruk ik de stofzuiger uit de schoonmaakkast en dat vindt de klassendienst nog leuker dan vegen!
Van de schoonmaakster hoeven we het in ieder geal niet te hebben; 1 x per week doet ze de vloer (ook dweilen), maar de afgelopen 3 weken heeft ze hoogstens een bezem er doorheen gehaald.... Mijn kids maken gelukkig redelijk goed schoon!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Joke op 16 dec 2010, 11:08

Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen nieuwe vloerbedekking en zeil!
Ik zou nooit meer vloerbedekking willen in een klaslokaal. Ik gruwel al bij het denkbeeld wat er allemaal aan 'huis'stof in achterblijft.
Tenminste, als ik denk aan de tijd die de schoonmaaksters voor de vloer krijgen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor BosR op 16 dec 2010, 22:31

hoi allemaal

bedankt voor jullie reacties ( meer zijn natuurlijk altijd welkom!)

we hebben inderdaad vloerbedeking dit mede doordat sommige leerlingen het gewoon fijn om hun schoenen uit te hebben

heb de regel gesteld voorlopig gewoon schoenen uit of ze nu wel of niet vies zijn

inclusief ik (want ik wil ook nog weleens met vieze schoenen ergens binnen bajeren haha)

en het werkt vooralsnog prima !!

groetjes Rob
BosR
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 15 dec 2010, 21:34
Groep: 8
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor moimoi op 17 dec 2010, 13:49

Met schoenen uitdoen is niets mis, vind t juist iets gezelligs hebben.
Ik zou wel kiezen voor pantoffels.
Dan hou je de vloer schoon (vieze/natte sokken gaan in de pantoffel)
Je kunt er voor kiezen om de ouders pantoffels te laten kopen, ik vind t alleen niet "mooi".
Wij hadden vroeger al die pantoffels onder de kapstok staan - lelijk gezicht want elke pantoffel heeft een andere kleur en een ander formaat.
Daarom hebben wij deze aangeschaft: http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... D152647129

Elke klas heeft er een, er hangen geurzakjes in, ideaal!
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Anita op 17 dec 2010, 14:14

Wij hebben de laatste weken met alle sneeuw- en strooizouttroep ook ervoor gekozen om de kinderen schoenen uit te laten trekken en op slippers / pantoffels te lopen. Ook wij hebben namelijk net nieuwe vloerbedekking.
De kinderen vonden het heerlijk. Zelf vond ik het over het algemeen ook wel prettig, behalve op de momenten dat ik bijvoorbeeld gelijk om 13.00 naar de gym moest. Gewoonte is om kinderen dan in de klas te laten komen met jas en tas, even te kijken of iedereen er is, eventueel afspraken te maken en dan te gaan lopen. Nu kon dat dus niet of je moest in vijf minuten tijd weer twee keer wisselen van schoenen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor BosR op 17 dec 2010, 14:22

hallo allemaal

zoals jullie uit mijn vorige berichten wel hebben begrepen sta ik tegenwoordig veel op sokken voor de klas

even een vraag: vinden jullie kunnen dat leerkrachten op sokken voor de klas staan ?

gr Rob
BosR
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 15 dec 2010, 21:34
Groep: 8
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Anita op 17 dec 2010, 14:29

Tsja, waarom niet? Zelf zou ik het niet prettig vinden omdat ik toch regelmatig door de school moet waar de grond van de gang nat is van druppende jassen of bij de wc's waar vaak allerlei ondefinieerbare druppels liggen. Maar als jij je er prettig bij voelt moet dat gewoon kunnen vind ik.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Joke op 17 dec 2010, 14:31

Het kan wel, maar als je ineens weg moet rennen kan het problemen opleveren.
Ik had meestal een stel slippers op school staan.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor bovenbouwjuf op 17 dec 2010, 16:07

Ik heb steunzolen. Voor mij is het niet goed om de hele dag op sokken te lopen (dus zonder de steunzolen om mijn scheve rug / scolliose te corrigeren). Ik kan zelfs met steunzolen niet een kwartier pleinwacht lopen zonder rugpijn te krijgen. Ik zou dan voor de oversloffen gaan in de klas ;)
Avatar gebruiker
bovenbouwjuf
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 10 okt 2003, 15:58
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor moimoi op 24 dec 2010, 23:03

Ik heb vaak 2 verschillende kleuren sokken aan.. Zit er nog eentje in de was. Ben blij dat ik dus niet op sokken hoef te lopen op mijn werk..

Vind t wel kunnen hoor, want dat was de vraag toch??
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor moimoi op 24 dec 2010, 23:03

Nadeel zou ook zijn voor mij dat ik dan 10 cm kleiner ben (zonder hakken ha ha)
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: hoe houd je de vloer schoon?

Berichtdoor Juffr.J op 27 dec 2010, 17:31

Ik kan me nog wel herinneren dat ik als kind van 10 ook pantoffels mee naar school mocht nemen als het sneeuwde. Dan hadden we allemaal pantoffeltjes aan in de klas die dan in de pauze op/onder de verwarming mochten staan. Stom dat ik dat nog weet, maar wel een teken dat ik dat heel bijzonder vond toen!

Nu heb ik er op stage niet veel meer van gezien. Vorig jaar bij de kleuters moesten de snowboots uit en trokken de kinderen hun gymschoentjes aan. Die stonden toch al op school, dus dat is lekker makkelijk! Kinderen zonder snowboots liepen wel gewoon op hun 'buitenschoenen'.
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Volgende

Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten