[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Eerste schooldag

Algemeen - Eerste schooldag

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor Boompje op 27 jul 2006, 14:33

Zouden jullie je suggesties om deze lijstjes aan te vullen ook willen plaatsen?

Dan weet ik ook zeker dat ik niets vergeet (en ik ben gek op lijstjes ;))
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Cindy op 28 jul 2006, 09:01

nog een tip:
Schooljaar 2008/2009: 4 dagen groep 7 (één dag ouderschapsverlof)
ICT-coordinator, leescoordinator, sportcoordinator
Avatar gebruiker
Cindy
PABOforum Peuter
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 13 jan 2002, 00:56
Woonplaats: Heerhugowaard
Groep: 7
Schooltype: katholiek
Functie: ict en leescoordinator

Berichtdoor Kippetje op 30 jul 2006, 13:55

Mijn lijstje:
- groepsmap maken
- resultatenmap maken
- cijferlijsten maken
- planning tot de herfstvakantie maken
- etiketten voor op de schriften maken
- dymo labels maken voor de lades
- extra materiaal zoeken voor klaaropdracht
- handvaardigheid/tekenen/drama opdrachten uitzoeken
- voorleesboek uitzoeken
- website in orde maken
- indeling kasten maken
- plattegrond van de klas maken
- plaatsen van de kinderen vastleggen op plattegrond
- loopje van de vragenrondes vastleggen op plattegrond
- inhoud kasten vastleggen op plattegrond
- kalender maken
- schriftjes uitzoeken en pakken
- boeken uitzoeken en pakken
- boeken in de laatjes van de kinderen doen
- schriften voorzien van etiketten
- schriften in de lades van de kast doen
- tijdschriftenbak samenstellen voor de lunchpauze
- formulieren opzoeken voor boekenbeurt
- kopieren van eerste stencils
- hulpgroepjes samenstellen
- plusgroepjes samenstellen
- overdracht
- RT leerlingen
- rooster maken
- zwamtaak maken
- dagritmekaarten maken

Volgens mij ben ik nog wat vergeten... als dat zo is dan horen jullie nog van me!

Misschien hebben jullie er wat aan?
Liefs, Chantal
Laatst bijgewerkt door Kippetje op 31 jul 2006, 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Juf Chantal.
Groep 7a is mijn eigen klasje!!!
http://www.nldata.nl/devlieger
Avatar gebruiker
Kippetje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 08 dec 2004, 20:08
Woonplaats: Voorburg

Berichtdoor Boompje op 30 jul 2006, 14:53

Jazeker! Hoewel het nog een paar weken duurt, scheelt dit al een hoop denkwerk!
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Disharonno op 30 jul 2006, 16:12

Ik ben ook dol op lijstjes haha, jullie zouden mijn bureau eens moeten zien.. :D

De meeste van de door jullie bovengenoemde punten, die doe je toch ook in de loop van de eerste weken toch, sommige dingen natuurlijk zo snel mogelijk.. maar niet al die dingen moeten voor de school afgerond zijn... perse???

BEN WEER EENS ECHT BLIJ MET DIT FORUM... 8) !
Disharonno
PABOforum Peuter
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 19 jun 2004, 18:08
Woonplaats: Amsterdam
Groep: 8
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 0

Berichtdoor Kippetje op 31 jul 2006, 07:40

Disharonno...
Ik denk dat dát ook te maken heeft met jouw eigen voorkeur. Ik vind het persoonlijk fijner als ik het meeste al gedaan heb vóór de kinderen nog komen...Maar er zijn idd ook collega's die een aantal dingen uit mijn lijst in de eerste weken doen. Gezien ik de eerste weken altijd erg moe ben doe ik dat liever niet.
Ik hoop dat je, ondanks dat je net bent binnen gehaald op de school, je draai kunt vinden in datgene wat je vóór de vakantie wilt doen en wat je ná de vakantie wilt doen.

Succes! Liefs, Chantal
Juf Chantal.
Groep 7a is mijn eigen klasje!!!
http://www.nldata.nl/devlieger
Avatar gebruiker
Kippetje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 08 dec 2004, 20:08
Woonplaats: Voorburg

Berichtdoor Kippetje op 31 jul 2006, 07:48

aanvulling mijn lijstje:
- met dymo labels maken voor de kapstok
- insteekhoesjes voorzien van etiket met naam
- inlezen dossiers
- weekplan maken
- signaal voor uitgestelde aandacht maken
- toetsmap cito in orde maken
- puzzels en kleurplaten opzoeken
- puzzels en kleurplaten kopieren
- iets leuks maken voor welkom op het prikbord (http://www.juflisette.nl)
- schoonmaakspullen kopen
- sudoku kopieren
- mandjes A4 kopen voor inleveren van werk
- volgorde van de rij samenstellen
- raamschilderingen
- voorkeur adv maken
- verdeling bij ziekte maken

Zo dat was het weer even... als ik nog meer weet, dan meld ik me weer!
Liefs, Chantal
Juf Chantal.
Groep 7a is mijn eigen klasje!!!
http://www.nldata.nl/devlieger
Avatar gebruiker
Kippetje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 08 dec 2004, 20:08
Woonplaats: Voorburg

Berichtdoor Disharonno op 08 aug 2006, 20:24

Hey!

Ik heb vandaag mijn begeleidster gesproken, ik weet dus alweer wat meer...! Heb ook weer een heel stel vragen erbij haha.. maargoed, aldoende leert men he.. kan niet alles nu al weten/snappen...!

Ik kan gelukkig toch al een dag eerder de school in, alleen moet ik met de meeste dingen toch wachten tot mn begeleidster er is die laatste dag, maar dat zij zo...! Ik spring maar gewoon in dit avontuur en laat 't over me heen komen... m'n agenda is in ieder geval al behoorlijk gevuld met vergaderingen, uitjes, kamp, vieringen, kortom: k ga me ZEKER niet vervelen haha...
Disharonno
PABOforum Peuter
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 19 jun 2004, 18:08
Woonplaats: Amsterdam
Groep: 8
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 0

Berichtdoor Vereltje op 10 aug 2006, 10:29

Oh wat heb ik veel aan dit topic!
Ik weet pas een een aantal dagen dat ik dit schooljaar fulltime een eigen groep heb maar ik weet nog niet welke groep... Ik hoor dit pas 16 augustus. (we starten één september), maar ik ben 17 aug ook nog jarig en van 18 t.e.m. 21 aug op weekend... Dat wordt dus druk de komende tijd! Wordt er nu al een beetje zenuwachtig voor..

Vorig jaar had ik maar halftijds een eigen groep (in de middag) en het was mijn 1e jaar voor de klas toen. Toen werd er veel gedaan door mijn collega en gaf ik nog niet de hoofdvakken enzo... was toch anders.

Dankjewel voor de tips en laat maar komen die lijstjes... :D
Vereltje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 461
Geregistreerd op: 28 aug 2005, 10:08
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor Ginny op 12 aug 2006, 10:11

Ik weet pas een een aantal dagen dat ik dit schooljaar fulltime een eigen groep heb maar ik weet nog niet welke groep... Ik hoor dit pas 16 augustus. (we starten één september), maar ik ben 17 aug ook nog jarig en van 18 t.e.m. 21 aug op weekend... Dat wordt dus druk de komende tijd! Wordt er nu al een beetje zenuwachtig voor..


Lastig (en vreemd + ook onduidelijk voor ouders + kids) dat je nog niet weet welke groep het wordt. Is het nog helemaal open of heb je al een idee (b.v. onderbouw/ middenbouw/ bovenbouw)?

Vanaf 21 augustus heb je nog meer dan een week om je voor te bereiden en je klas in te richten, daar heb je echt wel genoeg aan om te kunnen starten.
Het belangrijkste is dat je op 1 september kan starten met het werk en dat de dingen daarvoor in orde zijn:
- lesrooster
- bekend zijn met methodes
- klassenmap + ev. resultatenmap
- functionele inrichting van het lokaal (tafels, stoelen, kasten (+ indeling lesgebonden materialen) etc.)
- belangrijke bijzonderheden weten over bepaalde leerlingen (b.v. medische zaken, stoornissen etc.), dus bekijk dossiers (n.b. bep. bijzonderheden moet je ook in je klassenmap vermelden voor ev. invallers)
- materialen die jij + kids nodig hebben om te kunnen werken (pennen (zoek uit of kids een pen van school krijgen of dat die betaald moet worden), krijtjes, spons, schriften, potloden, scharen, linaal, lijm etc.).
- ev. sleutels van school/ magazijn/ gymzaal etc.

Daarna ga je aan de slag met extra werk, tekenmaterialen (papier!), tijdschriften, leesboeken, spelletjes; oftewel de dingen die kinderen kunnnen gaan doen als er niet gewerkt wordt.

Alles wat te maken heeft met versiering etc., kan wachten.
Dit kan je eventueel nog met de kinderen samen doen in de eerste week. Of je hangt al wel wat op en in de eerste paar weken verander je dat rustig naar je eigen smaak (en/of de smaak van de klas).

Dus: ga niet stressen; als alles voor het werk af is, ben je eigenlijk al klaar voor het nieuwe schooljaar (en daar heb je echt genoeg tijd voor)en alles wat je daarnaast ook nog kan doen is extra/ mooi meegenomen (en ik denk dat je ook voor die extra zaken nog wel genoeg tijd zal hebben, dus: relax).
Ginny
PABOforum Peuter
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 09 mei 2006, 16:51

Berichtdoor Vereltje op 12 aug 2006, 13:05

Ik weet pas een een aantal dagen dat ik dit schooljaar fulltime een eigen groep heb maar ik weet nog niet welke groep... Ik hoor dit pas 16 augustus. (we starten één september), maar ik ben 17 aug ook nog jarig en van 18 t.e.m. 21 aug op weekend... Dat wordt dus druk de komende tijd! Wordt er nu al een beetje zenuwachtig voor..


Lastig (en vreemd + ook onduidelijk voor ouders + kids) dat je nog niet weet welke groep het wordt. Is het nog helemaal open of heb je al een idee (b.v. onderbouw/ middenbouw/ bovenbouw)?



Ja, het is ook een vreemde situatie (meer daarover kun je lezen bij klaagbord...). Meestal zijn dat soort dingen vroeger duidelijk inderdaad.
't Is ook niet dat ik nu al enorm aan het stressen ben hoor... wil gewoon erg graag weten welke groep ik krijg!

Dankjewel voor het overzichtje, helpt me enorm! En ik ben er ook van overtuigd dat ik het af krijg hoor...
Vereltje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 461
Geregistreerd op: 28 aug 2005, 10:08
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor louise1 op 13 aug 2006, 10:20

bedankt voor dit topic! heb na de vakantie ook groep 7 voor het eerst?
die lijstjes zijn idd ideaal!! Ga de eerste dag ook beginnen met een verjaardagskalender.
heeft iemand nog een leuk idee hiervoor??
louise1
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 18 mei 2006, 17:14

Berichtdoor MarijeBosman op 13 aug 2006, 12:01

Normaal gesproken begin ik altijd even met rustig binnenkomen, eigen plekje zoeken. Daarna laat ik de kinderen even iets vertellen in kleine kring over de vakantie.
Ik laat de kinderen altijd zelf de regels bedenken, ook in kleine groepjes eerst. Daarna bespreken we de regels en bepalen we samen wat de regels voor het komende jaar worden.
De eerste dag doe ik nog niet zoveel, beetje leuke dingen. Wij hebben Leefstijl op school, daaruit doe ik vaak iets ( seo)
Ook maak ik de eerste dag altijd een verjaardagskalender oid.
De tweede dag begin ik al wel met de lessen, nog wel een beetje rustig aan.
Vooral in de eerste weken ben ik erg strak in het hanteren van regels, veel herhalen ervan. Ook de afspraken rond zelfstandig werken herhaal ik vaak.
Als ik merk dat deze er goed in zitten, laat ik de klas af en toe een beetje losser.
Ik ga er altijd van uit dat teugels laten vieren makkelijker gaat dan ze eerst laten vieren en daarna moeten aanhalen.
MarijeBosman
PABOforum Baby
 
Berichten: 48
Geregistreerd op: 11 jun 2006, 16:03
Woonplaats: Glanerbrug

Berichtdoor Ginny op 14 aug 2006, 10:10

Vooral in de eerste weken ben ik erg strak in het hanteren van regels, veel herhalen ervan. Ook de afspraken rond zelfstandig werken herhaal ik vaak.
Als ik merk dat deze er goed in zitten, laat ik de klas af en toe een beetje losser.
Ik ga er altijd van uit dat teugels laten vieren makkelijker gaat dan ze eerst laten vieren en daarna moeten aanhalen.

Daar sluit ik me helemaal bij aan! Bij mij duren die "eerste weken", denk ik, wel tot aan de herfstvakantie. Ik vind dat ook altijd 1 van de zwaarste perioden van het jaar, want dan ben je bezig om elkaar te leren kennen, de leerlingen testen je uit, wennen aan de nieuwe stof (vooral voor de leerlingen) en soms nieuwe manier van werken.
Na de herfstvakantie gaat het vaak makkelijker, want dan is iedereen gewend aan alle nieuwe zaken, voel je elkaar beter aan, weten de kinderen wat er dit schooljaar van ze verwacht wordt en zit het in hun systeem. Die herfstvakantie geeft dan ook lekker even een pauzetje om e.e.a. te verwerken.
Ginny
PABOforum Peuter
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 09 mei 2006, 16:51

Berichtdoor Jakkenie op 14 aug 2006, 10:14

Iedereen die vandaag weer is begonnen: veel plezier!!!
Juf van 20 leerlingen groep 4 op een achterstandsschool!

http://www.prinsbernhardschool.nl
http://jakkenie.hyves.nl/
Avatar gebruiker
Jakkenie
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 311
Geregistreerd op: 06 jun 2002, 10:18
Woonplaats: Zoetermeer
Groep: 4
Schooltype: Protestants Christelijk
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron