[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Groep 6/7/8 - Kennismaken met stageklas

Groep 6/7/8 - Kennismaken met stageklas

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor Sylvia op 09 jan 2007, 21:54

Ik heb dit ook wel eens gedaan, maar dan zonder flessen water :P
Ik vertelde de kinderen van groep 5/6 dat er bezuinigd moest worden omdat ik in dienst gekomen was. Het was bezuinigen op de koffie of op het toiletpapier. Voor de leerkrachten was de keuze niet moeilijk, van de koffie blijf je af! Ze mochten dus 1x wc papier pakken en daar moesten ze de hele dag mee doen. Een aantal keek me wantrouwend aan, een ander liet eerst de rol voorbij gaan en nam later voor de zekerheid toch maar een stukje. Ik heb er erg veel lol mee gehad, dus het is wel aan te raden.
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar

Berichtdoor Boompje op 09 jan 2007, 21:56

margaretha, complimenten voor je originele en gedurfde begin!
Het lijkt me een goed begin van wat vast een leuke stage wordt! Ik vroeg me af welke tekst je hebt gebruikt voor het refrein....? Dat gaat namelijk zo ontzettend snel?
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor margaretha op 10 jan 2007, 12:29

@Boompje,
Het refrein is juist wel te doen.
De coupletten zijn snel, veel tekst in één couplet.
Het was in groep 8, dus ik vond dat er wel uitdaging voor ze in moest zitten. :D
Door de grote hoeveelheid tekst in de coupletten werden ze gedwongen om goed te luisteren.
Ook het ritme klappen was een uitdaging.
In de coupletten heb ik dingen over mezelf 'verteld'.
M'n levensloop, hobby's, studiekeuze, enz.
Het was echt leuk om te doen, maar je moet wel muzikaal zijn en gevoel voor maat en ritme hebben. ;)
margaretha
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 03 sep 2006, 20:35
Woonplaats: Westen van Nederland

Berichtdoor Boompje op 10 jan 2007, 13:16

Ik was niet aan het opletten, ik bedoelde juist het couplet.
Knap hoor, ik vrees dat mijn muzikaliteit hierin tekort schiet....
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor juf marisja op 25 jan 2007, 18:37

Hallo ik begin in een groep 5/6 en wil ook graag een beetje leuk en anders dan anders daar beginnen. de kinderen kennen me al van gezicht maar verder nog niet , heeft iemand leuke ideeen? De velletjes papier en rode draad vind ik wel leuk. Een rap vind ik te gewaagt wel super dat je zoiets doet
stagiare van groep 5/6
juf marisja
PABOforum Peuter
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 13 okt 2006, 17:14

Berichtdoor juf marisja op 26 jan 2007, 09:49

hoi ,

ik begin in februari met mijn eerste keer stage stage in de bovenbouw (groep 5/6) Nu vroeg ik me af of iemand nog wat leuke ideetjes weet voor een leuke kennismaking met mij en misschien de kinderen. Het moet in de kring kunnen want ik begin op maandag en dan zitten ze sochtends eerst in de kring

hopelijk kan iemand me helpen

groetjes marisja
stagiare van groep 5/6
juf marisja
PABOforum Peuter
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 13 okt 2006, 17:14

Berichtdoor Mark-o op 02 feb 2007, 16:42

Hallo allemaal,

Volgende week dinsdag begin ik als tweedejaars voor 't eerst in de bovenbouw (groep 8). Het schijnt een pittige groep te zijn van zo'n 30 leerlingen, maar wel met een goed niveau.
Ik ben van plan om als kenningsmakingsspel een mix-tweetal werkvorm toe te passen. Ieder kind krijgt een blad met een lint eraan bevestigd. Dit moeten ze om de nek hangen, zodat op de rug het blad zichtbaar is. Alle leerlingen krijgen een pen/potlood en beginnen met door elkaar te lopen als de muziek start. Als de muziek stopt zoeken ze de dichtstbijzijnde leerling op en gaan ze over elkaar typerende zaken opschrijven (hobby's, gedrag, leefsituatie). Ik demonstreer dit eerst met een grote lijst van mezelf.

Nu wil ik dit oftewel in de gymzaal (ik geef ook gymlessen voor de sportopleiding) uitvoeren of verwerken in een gymles. Heeft iemand hier suggesties voor of ideeën over?

Thanks! Heb er erg veel zin, want anderhalf jaar groep 1, 2 & 3 is wat te veel van het goede.
Mark-o
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 27 feb 2005, 21:24
Woonplaats: Geleen

Berichtdoor Mark-o op 02 feb 2007, 16:43

Oeps, dit topic is iets recenter...

Hallo allemaal,

Volgende week dinsdag begin ik als tweedejaars voor 't eerst in de bovenbouw (groep 8). Het schijnt een pittige groep te zijn van zo'n 30 leerlingen, maar wel met een goed niveau.
Ik ben van plan om als kenningsmakingsspel een mix-tweetal werkvorm toe te passen. Ieder kind krijgt een blad met een lint eraan bevestigd. Dit moeten ze om de nek hangen, zodat op de rug het blad zichtbaar is. Alle leerlingen krijgen een pen/potlood en beginnen met door elkaar te lopen als de muziek start. Als de muziek stopt zoeken ze de dichtstbijzijnde leerling op en gaan ze over elkaar typerende zaken opschrijven (hobby's, gedrag, leefsituatie). Ik demonstreer dit eerst met een grote lijst van mezelf.

Nu wil ik dit oftewel in de gymzaal (ik geef ook gymlessen voor de sportopleiding) uitvoeren of verwerken in een gymles. Heeft iemand hier suggesties voor of ideeën over?

Thanks! Heb er erg veel zin, want anderhalf jaar groep 1, 2 & 3 is wat te veel van het goede.
Mark-o
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 27 feb 2005, 21:24
Woonplaats: Geleen

Berichtdoor daan op 04 feb 2007, 20:06

aankomende donderdag ga ik voor het eerst naar mijn groep 7 toe..
ik heb er zin in, vorige week ben ik even langsgeweest. Door de adjunct kreeg ik een rondleiding en daarna gingen we naar mijn groep. Zij deed de deur open en vroeg aan de klas: willen jullie een stagiaire ?? JAAAAH riep de klas.. Nou hier is ze dan zij ze en heel de klas JEEEH ...

haha dat we echt wel even gaaf.. ben benieuwd of ze nog zo enthousiast zijn als we een paar weekjes verder zijn :P

en door dit forum heb ik een heel leuk idee gekregen voor mijn kennismakingsactiviteit
ik ga een soort raadspel doen..

eerst mogen ze vijf minuutjes van alles aan me vragen
daarna krijgt elk kind een blaadje met vijf vragen (lievelingseten, lievelingsvak, sport, hobby's enz.)
hier krijgen ze even de tijd voor om in te vullen
daarna krijg ik alle briefjes weer en lees ik ze voor (het idee van cinderella) en mogen de kinderen d.m.v. hun vinger raden wie het is
zijn er genoeg vingers dan mogen ze zeggen wie ze denken wie het is..

ik ben benieuwd hoe ze het gaan vinden...
Juf van groep 6!
Avatar gebruiker
daan
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 473
Geregistreerd op: 06 feb 2005, 14:21
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor miekiemousie op 04 feb 2007, 20:26

Nog bedankt Miekiemousie, voor de tips en de blaadjes. Ik heb uiteindelijk wel nieuwe blaadjes gemaakt maar heb veel gehad aan jouw voorbeeld!

Ik lees het nu pas, maar graag gedaan! Ben blij dat jij zo'n fijne start hebt gemaakt!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor dodo84 op 25 feb 2007, 11:45

Vanaf morgen geef ik per week 1 uur muziekles aan groep 6/7/8. Ik ben op zoek naar een korte, leuke muzikale kennismakingsactiviteit met deze klassen. De ideeën van het vriendenboekje, eigenschappen opschrijven,... zijn wel leuk, maar ik kom maar 1 keer per week in die klassen enkel voor muziek... dus vind ik dat een beetje overbodig.

Ik had al gedacht aan iets rond ritme (namen) klappen, maar mss heeft iemand een leuker en orgineler ideetje.

Alvast bedankt
dodo84
PABOforum Peuter
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 23 aug 2005, 18:14

Berichtdoor miekiemousie op 25 feb 2007, 14:43

Ik had een tijd geleden iets gelezen op het forum over iemand die rappend haar introductie had. Lijkt me ook heel leuk als je muziekles gaat geven aan de bovenbouw. Weet zeker dat je meteen de aandacht heb!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor lucia op 25 feb 2007, 16:48

http://forum.paboforum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0

Staat hier!
Scroll naar eerste berichtje van Margaretha.
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype: RK
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht combi 2-3

Re: Groep 6/7/8 - Kennismaken met stageklas

Berichtdoor Renate op 04 sep 2007, 12:41

Oh help, doen jullie meteen allerlei uitgebreide spellen enzo?
Ik dacht aankomende vrijdag eerst rustig een dagje mee te kunnen kijken om even te wennen. (mijn allereerste stagedag - groep 6/7/8)
Dat is dus niet zo?
Ik heb er wel zin in, maar ben er ook kanp zenuwachtig van, zeker als ik bedenk dat ik ook meteen allerlei leuke dingen op moet kunnen hoesten.
Graag jullie reactie.
Hoera, afgestudeerd! Nu nog een baan.
Avatar gebruiker
Renate
PABOforum Peuter
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 24 aug 2007, 09:23
Woonplaats: Twente
Groep: 3
Schooltype: PC

Re: Groep 6/7/8 - Kennismaken met stageklas

Berichtdoor Juf Wilma op 04 sep 2007, 13:59

Ik ben tot nu toe mijn stages elke keer begonnen door een dag mee te kijken.
dit werd ook verwacht door de leerkrachten. Bij de meeste groepen heb ik wel 's middags een verhaal voorgelezen of een makkelijk lesje gegeven die ik dan tussen de middag voorbereidde.
Eigenlijk vond ik dit altijd wle een saai, maar ook een veilig begin.
Dit jaar doe ik mijn Lio in groep 6. Ik begin rond kerst met de Lio, maar zal daarvoor ook al 2 weken in deze groep stagelopen. Wanneer moet ik mij nu uitgebreid voorstellen. De eerste dag dat ik in die klas ben (die dag zal ik alleen meekijken) of op het moment dat ik echt met mijn Lio begin? Ik weet t nog niet.
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

VorigeVolgende

Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast