in mijn groep 6 speelt een heftig probleem. Het legt een beetje lastig uit, maar het komt op het volgende neer:
in de klas zitten twee meisjes die heel dik bevriend met elkaar zijn, maar helaas durven ze daar niet voor uit te komen. Ze zijn namelijk bang voor een ander meisje en een aantal andere meiden. Ze willen niet dat zij weten dat ze bevriend zijn. Het gaat zelfs zo heftig dat de meiden met elkaar naar school lopen, maar dat er op de hoek van de straat 1 blijft wachten zodat ze niet tegelijkertijd op school aankomen. Ook op het plein en in de klas negeren ze elkaar. Een van die meiden gaat op het plein juist met de andere meiden 'spelen' om ze af te luisteren over het andere meisje. Het is een erg ingewikkeld probleem wat al jaren speelt en in de klas spelen meerdere van dit soort problemen.
Omdat de situatie zorgelijk is en steeds zorgelijker wordt, willen we hier mee aan de slag. Samen met mijn duo hebben we besloten het probleem 'klassikaal' aan te pakken dmv sovalessen. Omdat wij bang zijn dat het meisje waar de twee vriendinnen zo bang voor zijn niet door heeft wat ze uitstraalt, zal mijn duo (tevens ib-er) met haar een aantal keren praten. De sovalessen komen dus op mijn bord. Maar... ik vind het heel lastig om goede lessen te maken. Ik heb namelijk eigenlijk geen idee wat ik in die les(sen) moet doen. Ik heb al een beetje op internet rondgezocht, maar kan niet echt wat vinden.
Kan misschien iemand mij helpen met de invulling van de les(sen) en/of heeft iemand ideeen voor de aanpak/oplossing van het probleem?
alvast heel erg bedankt!