Verhaal vertellen groep 6

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Verhaal vertellen groep 6

Berichtdoor Sannelie op 14 jun 2007, 11:23

Hallo allemaal

ik zit met een probleempje. Ik moet namelijk binnenkort een verhaal vertellen aan groep 6.
Nou dit heb ik nog nooit gedaan en vind het ook behoorlijk eng!!
WEet iemand een leuk verhaal om te vertellen en hoe ik dit moet vertellen?? Graag tips!!
Sannelie
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 03 mei 2005, 11:25

Re: Verhaal vertellen groep 6

Berichtdoor Doeda op 14 jun 2007, 22:09

Meester Jaap! :D
Aan het werk als leraarondersteuner!
Avatar gebruiker
Doeda
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 552
Geregistreerd op: 07 jan 2007, 22:00
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Verhaal vertellen groep 6

Berichtdoor kanari op 14 jun 2007, 22:40

Lees het verhaal zelf een aantal keer door van tevoren. Ik probeer meestal iets uit het verhaal te gebruiken om de spanning erin te houden en zodoende de aandacht van de kids te vangen. Iets wat ik een aantal keer heb gedaan, is het zoeken naar een voorwerp dat een belangrijke rol speelt in het verhaal, dit kopen of in elkaar knutselen en onder een gouden doek op tafel zetten. Kondig van tevoren aan dat er iets onder die doek ligt en dat ze aan het eind mogen raden wat, en je krijgt vrijwel altijd gegarandeerd de volle aandacht van de kids, plus het feit dat de kinderen het geweldig vinden om aan het eind te mogen raden wat er onder ligt. :thumb:
Verder kan het handig zijn om af en toe een stukje heen en weer te lopen tijdens het vertellen. door meer naar een kind toe te lopen dat op dat moment niet oplet, geef je zonder iets te zeggen een signaal af: je komt dichterbij en klinkt dus harder, waardoor de focus van het kind weer op jou gericht wordt.

Voor nu succes, als me nog meer te binnen schiet, hoor je het nog wel :)
Avatar gebruiker
kanari
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 444
Geregistreerd op: 18 dec 2001, 10:51
Groep: 3
Schooltype: cbs, OGO
PABO jaar: 0
Functie: invallend groepsleerkracht


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron