Kringgesprek

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Kringgesprek

Berichtdoor jufmarjolijn op 16 jun 2008, 18:50

Ik ben misschien wat aan de late kant, maar weet iemand misschien een leuk kringgesprek voor groep 6!? Het onderwerp is niet belangrijk en ook het leerdoel maakt niks uit!
Alvast bedankt
jufmarjolijn
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 16 jun 2008, 18:49
Groep: 5
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 4

Re: Kringgesprek

Berichtdoor Joke op 16 jun 2008, 19:22

EK?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Kringgesprek

Berichtdoor jufmarjolijn op 17 jun 2008, 08:56

Ik had zelf inderdaad ook het onderwerp EK of vakantie. Maar ik moet er ook nog een sociaal-emotionele vaardigheid in verwerken! Iemand een leuk idee? Ik heb namelijk nog nooit een kring gegegven in een hogere groep (groep 6). Kan dit ook de vaardigheid naar elkaar luisteren zijn? Heeft misschien iemand een verdere uitwerking of andere ideeën>?!
Alvast bedankt
jufmarjolijn
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 16 jun 2008, 18:49
Groep: 5
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 4

Re: Kringgesprek

Berichtdoor jufmarije op 17 jun 2008, 19:02

Kun je niet een leuke stelling doen? Kan ook over het EK, of over heel iets anders. Bijvoorbeeld:

"Kinderen mogen zelf weten hoe laat ze naar bed gaan."

Even denktijd geven, ieder bedenkt dan zijn eigen standpunt en een argument. Dan kun je een soort 'debat' voeren: iemand staat op en geeft zijn standpunt, en iemand anders reageert daar weer op. Kan heel leuk met een groep 6!
jufmarije
PABOforum Peuter
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27 aug 2004, 20:23
Woonplaats: Utrecht
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Re: Kringgesprek

Berichtdoor Mniekske op 18 jun 2008, 12:40

De vaardigheid naar elkaar luisteren is denk ik een hele goede vaardigheid om te doen in de kring. Je kunt kort bespreken of op papier zetten waar de kinderen aan moeten denken, wat naar elkaar luisteren is (niet alleen stil zijn, maar ook goed zitten, elkaar aankijken, niet met andere spullen friemelen etc). Hierna kun je daar ook op reflecteren met de kinderen.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron