hulp nodig bij inrichting lokaal

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor evelien21 op 30 jul 2008, 11:32

hallo allemaal,

Ik heb nu voor de derdekeer groep acht. alleen dit jaar krijg ik 30 kinderen in de klas. afgelopen jaar had ik er maar 21.
Ik ben iemand die alles netjes opgeruimd wil hebben, maar door te weinig ruimte weet ik niet meer waar ik het moet laten.
Ik heb twee kasten in de klas, een waar allemaal laatjes in zitten waar alle schriften in zitten. en een kast waar al het keuze materiaal in zit.
Deze twee kasten staan onder de twee zijkanten van mijn bord, dit is helaas de enige plek waar ze kunnen staan in mijn lokaal.
Ik heb alleen nog een aantal dingen waar ik geen plek voor heb, zoals de woordenboeken,nakijkboeken,twee kaarten bakken met taaltoppers en rekentoppers.
In de vensterbank mag het helaas niet want daar mag volgens het beleid geen materiaal in staan. ik zoek iets van een kastje ofzo waar het in kan staan, maar ja wat voro kastje.
ik heb mijn indeling in een bestandje toegevoegd.
Ook met de indeling van de groepjes ben ik nog niet tevreden het grootste gedeelte zit nu met de rug naar mij toe, de afstand tussen de groepjes lijkt nu heel groot maar het is ongeveer 1,5 meter.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
groetjes evelien
Bijlagen
inrichting lokaal.doc
(29 KiB) 318 keer
evelien21
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 10 maart 2006, 16:07
Woonplaats: leeuwarden

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor thomas op 30 jul 2008, 11:39

Ik vind je indeling best wel goed. Ik heb ook vaak kinderen met de rug naar mij zitten. Als ik ga uitleggen moeten ze bijdraaien.
Wat je zou kunnen doen is de twee rechtergroepjes schuiner zetten. Dan zitten ze meer naar het bord gericht.
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor juflinneke op 30 jul 2008, 11:45

is het mogelijk om de computertafel onder het raam te zetten? of 3 leerlingtafels hiervoor te gebruiken. ik vind je computertafel erg groot in verhouding.
dan heb je hem dwars staan en zou je die 2 groepjes schuin de klas in kunnen zetten. dan richten alle gezichten wel naar het bord. misschien kun je je bureau ook zo zetten (tegen een kant aan) en dan ook die tafels een beetje dwars.

moeilijk om tips te geven hoor, als je het echte plaatje niet voor je ziet...
succes ermee!
juflinneke
PABOforum Peuter
 
Berichten: 132
Geregistreerd op: 03 jul 2006, 22:41
Groep: 2
PABO jaar: 0

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor evelien21 op 30 jul 2008, 11:52

helaas zit die gigantische computertafel vast aan de muur.
evelien21
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 10 maart 2006, 16:07
Woonplaats: leeuwarden

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor Fransje op 30 jul 2008, 19:13

Die computertafel is inderdaad erg groot. MIsschien dat je wat met die tafel kunt doen. Hebben de computers echt die hele tafel nodig?? ZO niet, dan kun je misschien daar wat materialen op zetten... Verder zou ik het zo 1, 2, 3 ook niet weten. Het is best lastig als je het niet goed voorje ziet... :)
Sinds 1 augustus 2010 directeur op een school met +/- 125 leerlingen, dit jaar ook leerkracht van groep 7/8 en ik volg een opleiding... Kortom druk bezig!
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor JufRian op 31 jul 2008, 14:38

ik vind het geen slechte indeling!
Misschien de rechtergroepjes inderdaad wat schuiner neerzetten zoals Thomas ook al aangaf?
De precieze ruimte is moeilijk in te schatten, maar als je die 2 groepjes rechts wat schuiner zet,
en de 2 tafeljes op de kop misschien wat draaien? Zodat je een groepje blijft houden van 6, maar dan
2 op de 'kop'. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, beetje lastig uitleggen ;) Net zoals je in het midden eigenlijk
ook hebt gedaan!
Misschien zit die mogelijkheid er ook nog in bij de 2 linkergroepjes?
Dus de 2 buitenste groepjes wat schuiner zetten, en het middelste groepje zo laten?!

En als er uitleg is, moeten er gewoon een paar kinderen wat bijdraaien.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk rijtjes maken ipv groepjes.

kun je de kast die bij de pctafel staat ook nog draaien? dat je hem met de rug tegen
de zijkant vd computertafel zet? Wie weet is er dan nog een plek om daar nog een kastje neer
te zetten?
Avatar gebruiker
JufRian
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 731
Geregistreerd op: 01 aug 2005, 18:14

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor JufRian op 31 jul 2008, 14:43

heb je toevallig planken aan de muur hangen? Anders een optie om dit te gaan doen?

Al bij de ikea gekeken voor een kastje?
waarschijnlijk is deze te klein, maar wel ideaal, hij is namelijk niet zo breed,
en iets meer dan 1 meter hoog:
Afbeelding
Avatar gebruiker
JufRian
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 731
Geregistreerd op: 01 aug 2005, 18:14

Re: hulp nodig bij inrichting lokaal

Berichtdoor Leonoor op 31 jul 2008, 14:48

Het lijkt mij ook geen slechte indeling...ik ken geen enkele groep met een groepsopstelling (dus niet rijtjes ed) waar geen enkel kind met de rug naar de leerkracht toe zit...ik groep 8 moet dat toch wel kunnen, lijkt me?

Kun je geen planken aan de muur hangen voor dingen als boeken? Misschien boven die computertafel?

En misschien inderdaad de kast die bij de computertafel tegen de tafel aanzetten (met de zijkant of de achterkant), dan heb je zelf misschien ook iets meer loopruimte?

Is het 'ding' aan de andere kant van de muur het bord met kast? Misschien kan de instructietafel daarnaast? Dan heb je, zoals het er nu naar uitziet, misschien wat minder last van werkende kinderen (ik vind hem nu zo dicht op de tafels staan)? En anders zou daar wellicht nog een kast kunnen komen, daar is nog best wat ruimte?
Leonoor
PABOforum Peuter
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 06 jul 2005, 15:11
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron