Groep 7 - knutselidee versiering klas

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Groep 7 - knutselidee versiering klas

Berichtdoor Rinnepin op 08 sep 2008, 19:04

Hallo allemaal,

Ik wil met mijn groep 7 de klas graag nog wat gezelliger maken.
We hebben al wel posters etc. opgehangen en raamschilderingen gemaakt, maar ik zou nu graag wat met de kinderen maken om op te hangen in de klas/voor het raam zodat het er nog leuker uitziet. (Ook komen de ouders volgende week al op school voor de informatie avond..)

Daarom mijn vraag: wie weet er nog een leuk knutselidee om de klas mee aan te kleden?
(Het liefst iets wat bijvoorbeeld in 45 min. te maken is..)

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Rinnepin
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 17 jul 2007, 19:08
Groep: 0

Re: Groep 7 - knutselidee versiering klas

Berichtdoor moimoi op 09 sep 2008, 11:00

bij de boekwinkel heb je van die boekjes met "raamdecoratie". Hopelijk wordt t snel herfst, want die boekjes liggen in de winkel nu. Maar een paraplu en regen sluit rond deze tijd altijd aan.
Het is van creatief idee. Kan er geen website bij vinden, maar je kunt er ook lid van worden.
Kinderen bij mij vinden t super. Het is niet echt heel creatief volgens mijn directrice maar het staat wel heel gezellig!
Dus op naar de boekenwinkel, supermarkten zoals AH verkoopt de boekjes ook.
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Groep 7 - knutselidee versiering klas

Berichtdoor Jeipod op 09 sep 2008, 17:07

Ik ben van plan deze week met de kinderen graffiti te doen. Niet echt natuurlijk, maar de kinderen gaan op een vel wit papier een sierlijke, stoere, speelse etc. letter van hun naam tekenen. Vervolgens inkleuren en uitknippen. Dit doen ze met alle letters van hun naam. Vervolgens plakken ze de letters aan elkaar vast, eventueel overlappend en dan hang je dit aan de muur. Zo heb je iets leuks aan de muur en de klas is echt van hun! Deze kinderen zitten in deze klas!

Zoiets :)
Jeipod
PABOforum Peuter
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 10 maart 2008, 19:47
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten