Handvaardigheidideeen Project warm/koud (weer) groep 8

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Handvaardigheidideeen Project warm/koud (weer) groep 8

Berichtdoor tientje op 02 feb 2010, 21:00

Hoi,

In april hebben wij een project over tegenstellingen en ik het het thema warm/koud (mbt het weer)
Nu ben ik al heel ver met het werkboekje (de info) Dit is met name voor de tijd na de morgenpauze
Voor de middag heb ik het volgende al bedacht:
- proefjescircuit, zoals wolk maken, mist ed.
- regenmeter, windwijzer ed maken in groepjes.

Nu zoek ik alleen nog grote handvaardigheidsopdrachten. Ik wil de klas in 8/9 groepjes van 4/5 leerlingen verdelen (35 lln)
En dan elk groepje een grote handvaardigheidopdracht geven waar ze minstens een aantal (delen) van de middagen mee bezig zijn.
Wie heeft er een leuk/goed idee of meerdere?

Groetjes
tientje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 14 aug 2006, 18:48
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: Handvaardigheidideeen Project warm/koud (weer) groep 8

Berichtdoor Joke op 03 feb 2010, 20:13

Kun je misschien de evenaar (Regenwoud etc.) en de polen laten uitbeelden in een soort maquette? Mooi contrast warm/koud van het weer.
Het zelfde kan ook met Vakantie - wintersportgebied en tropisch eiland. Hierbij speelt ook het warm/koud van het weer een grote rol.
Of gewoon de klas verdelen in warm en koud. En iedereen allerlei voorwerpen laten maken die met warm of koud te maken hebben.
Ik zou wel én warm én koud laten uitwerken.

Misschien een idee. Ik heb voor het thema 'bergen' eens een heel sneeuwlandschap laten maken op een kast en hierop wintersporters gezet.
Heel simpel door skipakken met kranten te vullen en er relaxende sporters van te maken, verder helemaal aangekleed en ski's erbij. Dat was echt een grappig gezicht bij de inloopavond.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Handvaardigheidideeen Project warm/koud (weer) groep 8

Berichtdoor tientje op 04 feb 2010, 21:19

Hey Joke!
Wat zit je toch altijd weer vol met geweldige ideeen! Je geeft me weer veel ideeen.
Ik zat alleen maar te denken met dingen die echt met het weer te maken hebben,
maar natuurlijk kan ik ook het warm / koud uitbeelden. Waarom niet?
Dan ga ik het met de informatie en proefjes houden bij het weer en bij het uitbeelden wat het weer doet met het landschap.
Ik ga er iets mee doen! Dank je wel.
tientje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 14 aug 2006, 18:48
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten