Hallo,
na heel veel te hebben meegekeken op het forum heb ik nu toch eindelijk een account aangemaakt.
Ik heb namelijk een vraag en ben heel benieuwd of jullie mij er verder mee kunnen helpen.
Ik ben een lessenreeks aan het samenstellen voor leerkrachten in de middenbouw.
Deze lessenreeks bestaat uit vier lessen en elke les staat er een feestdag centraal uit een van de vier geloven die aan bod komen in deze lessenreeks.
Zoals bijvoorbeeld het Suikerfeest uit het islamitische geloof, Divali uit het hindoeïsme, Pasen uit het katholicisme etc.
Nu wil ik graag een beschrijving geven van welke knelpunten de leerkrachten tegen kunnen komen bij het geven van deze lessen.
Waar moet rekening mee gehouden worden, kijkend naar de ervaring- en belevingswereld van een kind in de middenbouw?
Ik begrijp dat dit natuurlijk per klas en per school verschilt, maar ik ben heel benieuwd naar jullie kijk hierop.
Zelf denk ik dat een mogelijk knelpunt kan zijn, dat wanneer je bijvoorbeeld veel islamitische kinderen in je klas hebt zitten de les over het Suikerfeest weinig toegevoegde waarde heeft.
Alvast heel erg bedankt!