Hallo allemaal,
Na een aantal jaren groep 6 nu gestart als juf in groep 8.
Bij het instapdictee, tijdens de lessen en ook het 1e signaaldictee blijkt dat de kinderen veel moeite hebben met werkwoordspelling.
Wij werken met de methode Taal Actief op school. Ze hebben in groep 7 t.t., v.t. en voltooid deelwoord aangeboden gekregen. De 1e werkwoord spellingsles in groep 8 kwam daar meteen het bijvoeglijk gebruikt voltooid deelwoord bij. En er zal steeds meer stof bij komen.
Ik wil naast de methodelessen de kinderen ook op andere momenten laten oefenen. En dit het liefst met uitdagende vormen. Spelenderwijs?
In plaats van alleen maar werkbladen in vullen en samen bespreken. Zodat de kinderen het ook weer 'leuker' gaan vinden en het wat meer betekenis krijgt.
Heeft iemand goede ideeƫn???
Ik zit te denken aan: spelmateriaal en voornamelijk coƶperatieve werkvormen (deze zet ik wel al veel in met de spelling van de woorden).
Ik hoop dat jullie als ervaren leerkracht in groep 7/8 mij op ideeƫn kunnen brengen,
Alvast bedankt,
Groetjes!