door Erick op 08 jan 2014, 12:11
Idee 1
Misschien kun je het gesprekje uitbreiden met een of twee nieuwe zinnen? Inventariseer met de leerlingen wat er in een gesprekje allemaal aan bod kan komen (schoolvakken, hobby's, sporten). Als nieuwe zin(nen) zou je dan kunnen toevoegen:
"Do you like ...?"
"Yes, i like ... / No, i dislike ..."
Dat kunnen ze dan aan elkaar vragen?
Maak op het bord een lijstje van hobby's en schoolvakken die de leerlingen al kennen in het Engels, vul dat eventueel nog wat aan met woorden waarvan ze graag de betekenis in het Engels willen leren.
Idee 2
Voeg het telefoonnummer toe. Leerlingen zullen over het algemeen de getallen wel kennen. Daar zou je dan mee kunnen beginnen. De nummer herhalen. Vervolgens kun je ze in groepjes laten oefenen. Elk groepje schrijft zijn telefoonnummer op een briefje, die worden dan opnieuw verdeeld en een leerling gaat in het Engels het nummer van het briefje voorlezen. De leerling die gebeld wordt, zegt na het laatste cijfer "Tring!"
Vervolgens ga je dit verwerken in het gesprekje dat ze de vorige keer gedaan hebben met de zinnen:"
"What's your (phone/mobile) number?"
"My number is..." (Hier mogen ze ook best iets verzinnen, als ze maar verschillende cijfers gebruiken).
Dan laat je ze zoals ze de vorige week geoefend hebben, nu ook met elkaar aan de slag gaan.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.