Weektaak automatiseren?

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Weektaak automatiseren?

Berichtdoor Jmbossie op 03 jul 2018, 21:52

Hoi!

Voor mijn afstudeeronderzoek is mij gevraagd de weektaak deels te automatiseren, nou heb ik al verschillende sites gevonden die dit aanbieden maar deze bieden niet wat ik zoek. Zelf ben ik al wat aan het prutsen geweest met Excel en Google Spreadsheets maar het wil me nog niet echt lukken om ervoor te zorgen dat een weektaak niet 30 minuten kost maar 5 minuten om te maken.

Mijn vraag is nu, wat is jullie ervaring met het maken van een weektaak? Zijn er tips, of heb je misschien ervaring met iemand die de weektaak in Excel maakt en het proces hiermee simpelweg makkelijker maakt?!

Ik hoor het graag!
Jmbossie
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 03 jul 2018, 21:50
Groep: 8
PABO jaar: 4

Re: Weektaak automatiseren?

Berichtdoor Erick op 05 jul 2018, 11:55

Hoi,

Wat zijn de wensen van je stageschool als het gaat om een deels geautomatiseerde weektaak?

Wij, mijn duo-partner en ik, hebben dit jaar gewerkt met een weektaakblad dat uit Excel komt. Onze mogelijkheden:

- Namen van de kinderen invoeren (zodat elk kind een eigen, persoonlijke weektaak krijgt)
- Niveaus voor vakken instellen per leerling (zodat er ook al gedifferentieerd kan worden op de weektaak.
- Invullen weeknummer, datums en aangeven van vrije dagen.
- Toevoegen van taken die specifiek voor een bepaalde leerling zijn.

Wij zijn er zeer tevreden over, van een aantal functies, zoals de niveaus, hebben we dit jaar niet eens gebruikt gemaakt.

Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Weektaak automatiseren?

Berichtdoor Anita op 09 jul 2018, 17:59

Wij gebruiken op school weektaak.com. Ik vind dit erg prettig werken. Je zet je rooster er in en welke niveaus leerlingen hebben voor bepaalde vakken. Het programma maakt daarna zelf de gepersonaliseerde weektaken van het werk dat je invoert. Dit kost de eerste keer wat meer tijd, daarna hoef je wekelijks alleen lesnummers etc. aan te passen. Het enige wat ik hierbij mis is een aftekenblad, dit maak ik altijd maar zelf.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron