Wiscat toets

Moeite met de eigenvaardigheden, of andere problemen rondom je P / 1e jaar?

Moderator: timgearz

Wiscat toets

Berichtdoor Bellaciao97 op 14 mei 2019, 11:36

Ik zit er aan te denken om een zij-instroom traject te gaan doen maar ik maak me erg zorgen over de rekentoetsen.
Ik heb dyscalculie dus dat gaat nog een hele dobber worden. Ook 'simpele' rekensommen heb ik heel veel moeite mee.
Nu wil ik alvast gaan oefenen om in september meteen een goede start te maken. Hebben jullie daar tips voor?
Ik zie wel aanbevelingen staan via de zoekfunctie maar misschien zijn er tegenwoordig handigere oefenmethodes of apps?
Bellaciao97
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 14 mei 2019, 11:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Wiscat toets

Berichtdoor Toekie1979 op 17 jun 2019, 11:36

Hoi, ik zie dat je nog helemaal geen reacties hebt gehad? Ik ben ook zij-instromer en heb vorige week de WisCAT gehaald.
Ik heb een abonnement op www.wiscatbijles.nl genomen en geoefend, geoefend, geoefend. Voor iedere 'skill' wordt uitleg gegeven in een filmpje, waarna je de stof in sommen gaat oefenen. Dat kan je eindeloos doen. Je vooruitgang wordt bijgehouden en je kan d.m.v. een voortgangspiramide zien wat je goed beheerst en waar je nog extra oefening in nodig hebt. Soms werd het een beetje omslachtig uitgelegd en zocht ik aanvullende informatie, bijvoorbeeld op www.wiskundeacademie.nl.
De oprichter van de site biedt ook een wiscatbijles-oefenboek aan. Ik heb het niet gekocht, maar ook dit zou een aanvulling kunnen zijn.

Www.beterrekenen.nl is ook een goede site en op de website van Cito zelf kan je een oefentoets doen. Ook handig als je wilt weten hoe de toets er (ongeveer) uitziet.

Succes!
Toekie1979
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 17 jun 2019, 11:25
Groep: 3
PABO jaar: 1

Re: Wiscat toets

Berichtdoor Erick op 17 jun 2019, 19:23

Heel alert Toekie1979!

Volgens mij heb ik Bellaciao wel al wat materiaal doorgestuurd waarmee ze kan oefenen. Maar dat is via een PB gegaan, dus dat was niet zichtbaar op het forum zelf. Wie nog meer tips e.d. heeft, plaats ze vooral. Zo kunnen wel elkaar helpen.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Wiscat toets

Berichtdoor Toekie1979 op 17 jun 2019, 19:30

Ah dat is fijn!
Toekie1979
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 17 jun 2019, 11:25
Groep: 3
PABO jaar: 1


Keer terug naar Propedeusejaar

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron