[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Hoe wordt de toest afgenomen?

Hoe wordt de toest afgenomen?

Moeite met de eigenvaardigheden, of andere problemen rondom je P / 1e jaar?

Moderator: timgearz

Hoe wordt de toest afgenomen?

Berichtdoor Bianca!!! op 18 apr 2007, 14:25

Hoi, ik begin volgend jaar aan de pabo ben al druk aan het oefenen voor de reken toets, mijn vraag is hoe wordt de toets afgenomen? Ik weet dat je hem op de computer mag maken maar zou graag willen weten op welke manier de vragen worden gesteld en wat voor soort onderdelen er aanbod komen, daarnaast mag je papier gebruiken of niet?

Bedankt!
Bianca!!!
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 07 maart 2007, 11:45

Berichtdoor jufRenata op 18 apr 2007, 14:52

Ik heb 'm in september gemaakt. Was geloof ik de eerste keer dat ie op mijn opleiding (Fontys Tilburg) werd afgenomen. Toen zaten er nog wat kinderziektes in; bv geen nummering bij de opgaven zodat je niet wist hoeveel je nog moest. In onze versie kon je ook niet terug naar een opgave die was geweest, dat was erg vervelend.
Daarnaast mochten wij er wel kladpapier bij gebruiken. Dat was wel erg fijn.
Niet iedereen krijgt dezelfde vragen; als je een vraag goed beantwoordt dan krijg je daarna een moeilijkere vraag, heb je 'm fout dan weer een makkelijkere. Zo wordt je niveau en eindscore bepaald.
Je ziet na de toets meteen of je de norm (103?) gehaald hebt. Omdat ik deeltijd doe moesten wij een hogere norm halen, of we die ook gehaald hadden konden wij niet meteen na de toets zien, dat was wel vervelend.
Gelukkig had ik 'm de eerste keer wel gehaald. Een aantal klasgenoten nog niet en da's best stressen.

Ik hoop dat je hier iets aan had,
veel succes in ieder geval!
Juf van groep 5 met 15 schatjes, meestal dan!
Avatar gebruiker
jufRenata
PABOforum Peuter
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 24 feb 2007, 14:49
Woonplaats: Utrecht
Groep: 5
Schooltype: rk
PABO jaar: 0

Berichtdoor jufRenata op 18 apr 2007, 14:55

Je vroeg ook naar de onderdelen:
in ieder geval:
-meten en maateenheden
-breuken
-hoofdrekenen

Er zijn speciale boeken en sites die je kunnen helpen,
bv Rekenwijzer (http://www.paborekenen.nl)
Juf van groep 5 met 15 schatjes, meestal dan!
Avatar gebruiker
jufRenata
PABOforum Peuter
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 24 feb 2007, 14:49
Woonplaats: Utrecht
Groep: 5
Schooltype: rk
PABO jaar: 0

Berichtdoor Juf Barbara D op 18 apr 2007, 16:34

Ik heb de rekentoets pas gemaakt, en bij ons kon je ook niet zien bij welke opgave je was, erg lastig! Ook mag je niet meer teug naar een opgave, dit kan ook niet.

verder was het bij ons zo, dat als je een vraag goed had, de vraag erna moeilijker was. Had je een vraag fout dan werd de volgende vraag juist weer makkelijker. Je hebt dus ook geen idee op welk niveau je de toets maakt. Als je denkt wat zijn het makkelijke vragen kan dit dus ook niet goed zijn!

Verder kreeg ik wel direct de uitslag in beeld, maar dan in de vorm van balkjes die gekleurd waren, en niet de daadwerkelijke norm.

Overigens zijn de eerste 15 vragen hoofdreken vragen, hier krijg je 15min de tijd voor, en mag je dus ook geen kladpapier voor gebruiken. na 15 min sluit dat onderdeel gewoon af, ook als je nog niet klaar bent. Maar dan nog kun je de toets gehaald hebben als je hem niet af hebt.
Juf Barbara D
PABOforum Peuter
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 03 maart 2007, 16:56

Berichtdoor KT Belle op 18 apr 2007, 17:17

Als het een CAT-toets is dan klopt dat allemaal. Bij iedereen is de volgorde van vragen anders. Als de computer na 10 vragen doorheeft dat jij het wel kan, of juist niet, dan stopt hij met toetsen en geeft de einduitslag. Maar meestal duurt dat wat langer. Het werkt een beetje als een raadspelletje van hoger-lager.

(een getal tussen 0-100: 50? hoger. 75? hoger. 80? lager. 77? ja!)

En dat dan voor elk onderdeel. Hij stelt net zolang vragen totdat hij je score weet.

Snappie? (ik ben een kei in het bedenken van onmogelijke metaforen)
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.

Ik zoek werk als juf op een vernieuwende school!
Avatar gebruiker
KT Belle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 271
Geregistreerd op: 02 aug 2004, 09:56
Woonplaats: Utrecht
PABO jaar: 0
Functie: werkzoekende

Berichtdoor Juf_Danielle op 18 apr 2007, 20:26

Ik heb 'm in september gemaakt. Was geloof ik de eerste keer dat ie op mijn opleiding (Fontys Tilburg) werd afgenomen. Toen zaten er nog wat kinderziektes in; bv geen nummering bij de opgaven zodat je niet wist hoeveel je nog moest. In onze versie kon je ook niet terug naar een opgave die was geweest, dat was erg vervelend.
Daarnaast mochten wij er wel kladpapier bij gebruiken. Dat was wel erg fijn.
Niet iedereen krijgt dezelfde vragen; als je een vraag goed beantwoordt dan krijg je daarna een moeilijkere vraag, heb je 'm fout dan weer een makkelijkere. Zo wordt je niveau en eindscore bepaald.
Je ziet na de toets meteen of je de norm (103?) gehaald hebt. Omdat ik deeltijd doe moesten wij een hogere norm halen, of we die ook gehaald hadden konden wij niet meteen na de toets zien, dat was wel vervelend.
Gelukkig had ik 'm de eerste keer wel gehaald. Een aantal klasgenoten nog niet en da's best stressen.

Ik hoop dat je hier iets aan had,
veel succes in ieder geval!

De kinderziektes waar jij het over hebt die zullen blijven. Terugbladeren zal nooit mogelijk zijn (omdat de toets zich dan niet aan kan passen aan je niveau. Doe je het eerst 4x fout gaat hij steeds makkelijker en als je dan terug zou kunnen heb je de vekeerde vervolg vragen gekregen. Ook betwijfel ik of je de nummering van de vragen kunt zien.

De hogere score waar jij het over hebt is niet omdat jij deeltijd bent. Je moet een score van 103 punten halen. Dit is ongeveer het niveau wat 80% in groep haalt. 20% rekent dan nog beter dan jij.
Daarvan kun je direct zien of je die behaald hebt. Echter, om groep 8+ niveau te behalen moet je 140 punten halen en deze uitslag kun je niet direct zien. Alleen als je over de 103 lijn heen bent. Dat zie je.

De CAT toets waar KT Belle het over heeft, dat herken ik totaal niet. Dat was niet bij de Wiscat toets van rekenen. Iedereen kreeg gewoon dezelfde hoeveelheid vragen.
Juf_Danielle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 26 sep 2005, 20:10
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2

Berichtdoor An op 24 apr 2007, 19:14

Wat de rest ook al zegt.
bij de wiscat toets krijg je een vraag..heb je die goed ga je een niveau omhoog, heb je hem fout ga je er eentje omlaag enz. Je moet 103 punten halen bij elkaar. Je mag er een kladblaadje bij houden, dit mag alleen niet bij de hoofdreken vragen.
Op de hoge school Leiden maak je de 8 + toets schriftelijk.
An
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 19 jan 2007, 13:22
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Danielle op 24 apr 2007, 19:37

dit was dus ook een vraag van mij.
Dus dit is wel erg handig ;)

Maar deze toets wordt dus ook aan het begin van het jaar afgenomen? en als het je niet lukt mocht je hem volgens mij wel over doen?
:)
Danielle
PABOforum Peuter
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 09 mei 2006, 14:40
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor meesterlaus op 25 apr 2007, 07:30

Je hebt voor beide toetsen 3 kansen!
1 in september, 1 in maart en 1 in juni (kan verschillen per pabo)
haal je het na 3 keer niet, moet je van de opleiding af...
meesterlaus
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 388
Geregistreerd op: 01 feb 2007, 10:32
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Berichtdoor jufRenata op 25 apr 2007, 08:12

[quote="Juf_Danielle]
De hogere score waar jij het over hebt is niet omdat jij deeltijd bent. Je moet een score van 103 punten halen. Dit is ongeveer het niveau wat 80% in groep haalt. 20% rekent dan nog beter dan jij.
Daarvan kun je direct zien of je die behaald hebt. Echter, om groep 8+ niveau te behalen moet je 140 punten halen en deze uitslag kun je niet direct zien. Alleen als je over de 103 lijn heen bent. Dat zie je.
[/quote]

Ik doe de tweejarige deeltijdopleiding, wij moeten meteen een score van minstens 140 halen. Vervelend dat je bij de uitslag inderdaad alleen ziet of de score van 103 behaald is. Je kunt wel zien dat je erboven ziet, maar hoeveel precies blijft een verrassing....
Juf van groep 5 met 15 schatjes, meestal dan!
Avatar gebruiker
jufRenata
PABOforum Peuter
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 24 feb 2007, 14:49
Woonplaats: Utrecht
Groep: 5
Schooltype: rk
PABO jaar: 0

Berichtdoor JufMalika op 25 apr 2007, 08:47

[quote="Juf_Danielle]
De hogere score waar jij het over hebt is niet omdat jij deeltijd bent. Je moet een score van 103 punten halen. Dit is ongeveer het niveau wat 80% in groep haalt. 20% rekent dan nog beter dan jij.
Daarvan kun je direct zien of je die behaald hebt. Echter, om groep 8+ niveau te behalen moet je 140 punten halen en deze uitslag kun je niet direct zien. Alleen als je over de 103 lijn heen bent. Dat zie je.


Ik doe de tweejarige deeltijdopleiding, wij moeten meteen een score van minstens 140 halen. Vervelend dat je bij de uitslag inderdaad alleen ziet of de score van 103 behaald is. Je kunt wel zien dat je erboven ziet, maar hoeveel precies blijft een verrassing....[/quote]

Twee jaar :shock: . Ik dacht dat ze al met moeite de drie jarige konden behouden :!:
Leer mij het zelf te doen (Freinet).
Avatar gebruiker
JufMalika
PABOforum Peuter
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 05 feb 2006, 20:46
Woonplaats: LIMBURG

Berichtdoor Nien op 02 jun 2007, 10:27

Op deze site kan je ook van alles vinden over de taal -en rekentoets. Er staat zelfs een lijst op om de score om te zetten in een schoolcijfer.
http://www.citogroep.nl/pend/ho_pabo/eind_fr.htm
Avatar gebruiker
Nien
PABOforum Baby
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 11 nov 2006, 17:33
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 1
Schooltype: Katholieke Daltonschool
PABO jaar: 3
Functie: onderbouwcoordinator

Berichtdoor jufRenata op 02 jun 2007, 10:44

Twee jaar :shock: . Ik dacht dat ze al met moeite de drie jarige konden behouden :!:

Behoorlijk heavy, maar toch erg blij dat de mogelijkheid er (nog) is. Uitvalpercentage bij ons in de klas is inmiddels nog hoger; van de 24 die aan het begin van het jaar begonnen zijn er nu nog 12 over. Doorzetten dus! Maar ach, als ik het diploma eenmaal ga ik wel heel erg blij zijn....
Juf van groep 5 met 15 schatjes, meestal dan!
Avatar gebruiker
jufRenata
PABOforum Peuter
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 24 feb 2007, 14:49
Woonplaats: Utrecht
Groep: 5
Schooltype: rk
PABO jaar: 0

Berichtdoor jufRenata op 02 jun 2007, 10:49

Op deze site kan je ook van alles vinden over de taal -en rekentoets. Er staat zelfs een lijst op om de score om te zetten in een schoolcijfer.
http://www.citogroep.nl/pend/ho_pabo/eind_fr.htm

Een 10! :oops:
Juf van groep 5 met 15 schatjes, meestal dan!
Avatar gebruiker
jufRenata
PABOforum Peuter
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 24 feb 2007, 14:49
Woonplaats: Utrecht
Groep: 5
Schooltype: rk
PABO jaar: 0

Berichtdoor Nien op 02 jun 2007, 10:55

Meteen een score van 140...?? Ik was al blij dat ik boven de 103 zat. Aankomende week wordt de toets voor de 3de keer afgenomen, voor duaal, en er zijn er nog heel wat die dar echt stress om hebben!! Ik was nooit slecht in rekenen, maar ik heb nog nooit met zoveel spanning een toets gemaakt.
Avatar gebruiker
Nien
PABOforum Baby
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 11 nov 2006, 17:33
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 1
Schooltype: Katholieke Daltonschool
PABO jaar: 3
Functie: onderbouwcoordinator

Volgende

Keer terug naar Propedeusejaar

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten