PABO en ADD ????

Moeite met de eigenvaardigheden, of andere problemen rondom je P / 1e jaar?

Moderator: timgearz

PABO en ADD ????

Berichtdoor Maxidraak op 08 apr 2009, 07:08

Hallo allemaal,

Zijn er nog meer mensen die nu de PABO doen en ADD hebben?
Ik wel namelijk en ik zit soms gewoon helemaal in de ....... :( , gisteravond hoorde ik dat ik aardrijkskunde niet gehaald heb en ben ook nog aan het worstelen met cito taal, en dan heb ik het nog niet gehad over de verslagen die ik nog moet schrijven :? .
Mijn vraag is eigenlijk: hoe doen jullie dat? Leren voor toetsen en verslagen maken? ( ik wil dus niks overschrijven want daar leer ik niks van!).
En weet door therapie best schema's te maken, maar tjeeeee je er aan houden is een hele andere taak :( .
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt, want ik wil het wel graag halen.

Groetjes Maxi :sad:
Maxidraak
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 28 sep 2008, 14:36
Groep: 4
PABO jaar: 1

Re: PABO en ADD ????

Berichtdoor Juf--Bianca op 08 apr 2009, 08:27

Hoi Maxi,

Als je hier eens kijkt, zie je een heel topic dat over Leerkrachten en ADD gaat. Misschien heb je hier iets aan?

viewtopic.php?f=52&t=20032
Nu stage in groep 5!
T is een leuke, maar drukke klas...
28 leerlingen...
Avatar gebruiker
Juf--Bianca
PABOforum Peuter
 
Berichten: 187
Geregistreerd op: 22 nov 2008, 12:07
Woonplaats: Heemskerk
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 3
Functie: student + stagiair

Re: PABO en ADD ????

Berichtdoor Maxidraak op 08 apr 2009, 11:17

Hoi Bianca,

Ja ik weet het en volg dat topic ook maar het gaat mij op dit moment over tips i.v.m. studeren en verslagen maken.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes, Maxi
Maxidraak
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 28 sep 2008, 14:36
Groep: 4
PABO jaar: 1

Re: PABO en ADD ????

Berichtdoor SK27 op 17 apr 2009, 16:36

Hoi Maxidraak,

hier een ADD lotgenoot. Over je probleem met planningen: kan erover meepraten. Gelukkig heb ik tot nu toe al mijn toetsen gehaald voor de propedeuse.
De manier waarop ik ze geleerd heb: surf je suf! Ik heb bv voor cito taal eerst een oefentoets gedaan (indien niet beschikbaar: achterhaal de thema's/onderwerpen van de toets). De dingen die ik niet wist te beantwoorden in die toets heb ik genoteerd (bijv. de bijvoeglijke bepaling). Vervolgens intikken bij google en je hebt gelijk een schat aan info. Als je het gevonden hebt, dan eerst even kort noteren wat het is en een voorbeeld erbij. Kun je niets vinden op internet, dan kun je altijd gewoon de boeken uit de bieb raadplegen. Als je alles geleerd hebt, kun je ev een andere oefentoets doen om te kijken of het is blijven hangen. Op die manier heb ik OJW en de Voortgangstoets ook gehaald. Bij de laatste twee heb ik eerst de thema's gepakt die ik het meest interessant vind (geschiedenis en aardr.k.). Dan blijft de aandacht er nog een beetje bij.

Over de verslagen: misschien is een studiemaatje handig waar je steeds mee afspreekt. Je kunt dan vragen aan elkaar stellen en de concentratie is denk ik beter dan wanneer je alleen thuis zit. Je kunt ook met je vakdocent deadlines afspreken. De eerste week lever je een opzet in bijv. De tweede week een samenvatting van de benodigde literatuur, enz. Weten je docenten/begeleiders van je ADD? Kan best handig zijn om te vertellen. En verder natuurlijk de ritalinnetjes op tijd innemen... Succes en laat ff weten hoe het gaat!

Marie
SK27
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 08 feb 2009, 11:20
Groep: 0
PABO jaar: 2


Keer terug naar Propedeusejaar

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron