Vakbladen

Wat kun je met boeken in je klas? Geef elkaar literatuurtips!

Vakbladen

Berichtdoor marleenvt op 24 jan 2010, 15:52

Al een tijdje loop ik met het idee me te abonneren op een vaktijdschrift binnen het onderwijs, maar ik heb geen idee welke!
Er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie, maar ik weet wel dat ik een blad zoek wat nuttig en prettig leesbaar is.
In de komende jaren wil ik nog een opleiding tot rt gaan volgen, maar ik twijfel of het tijdschrift voor rt-ers nu al wat is.
JSW vind ik lekker weg lezen, maar ik weet niet of dat ook altijd even relevant is. Didaktief gaat weer minder over de pedagogiek en Pedagogiek minder over didactiek. Kortom, wat raden jullie mij aan?
De touwtjes in handen nemen, de eindjes aan elkaar knopen en de knopen doorhakken...
marleenvt
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 17 feb 2009, 13:18
Woonplaats: Apeldoorn
Groep: 3
Schooltype: Jenaplan
PABO jaar: 4
Functie: LIO

Re: Vakbladen

Berichtdoor Anita op 24 jan 2010, 18:33

Ik weet niet of je vast op een school werkt, maar in dat geval hebben ze daar altijd wel wat abonnementen. Dan is het zonde om dat zelf ook nog te nemen.
Zelf vind ik inderdaad JSW wel erg fijn, daarin vind je dingen voor de hele basisschool.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Vakbladen

Berichtdoor jeanne op 24 jan 2010, 18:41

Praxis bulletin vind ik een fijn blad. Alle groepen komen er aan bod evenals algemene onderwerpen en ontwikkelingen. Voor de onderbouw is "het jonge kind" prima. Bijna alle scholen zijn er op geabonneerd. Dus waarom zelf een abonnement nemen?
jeanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 723
Geregistreerd op: 16 maart 2003, 13:59


Keer terug naar Boekbesprekingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron