door Lizaschindler op 08 dec 2013, 21:12
Ik wil het thema beginnen met het verstoppen van de lichaamsdelen van de Gruffalo.
In de kring laat ik het eerste plaatje zien en de kinderen mogen dan de rest van de lichaamsdelen zoeken.
Wanneer we alles hebben gevonden vraag ik de kinderen wat ze denken dat het is, van wie zijn deze lichaamsdelen?
Verder heb ik al auditieve oefeningen (welk woord is langer muis-gruffalo) , woordkaarten (raadsels, stempelen etc.) Het lied van de gruffalo.
Wanneer de kinderen het verhaal een paar keer hebben gehoord wil ik een begrijpend luisteren oefening doen, ik lees het verhaal de kinderen hebben afbeeldingen uit het boek en moeten deze
op het goede moment neerleggen in de kring.
Voor rekenen heb ik het serieeren van de Gruffalo (deze print ik in verschillende maten uit)
en het sorteren van de dieren uit het boek (welke zijn echt en welke dieren zijn nep/welke dieren hebben een vacht etc.)
In de themahoek wil ik het hol van de Gruffalo maken waar de kinderen het verhaal kunnen naspelen. De klas wordt een bos.
Bianca, ik ben fan van je site maar veel links die bij de Gruffalo staan werken helaas niet meer (misschien dat dit aan mijn computer ligt)
Iemand nog meer ideeën?