Leuk idee voor deze laatste lesweek?

Geschikt voor de groepen 5 en 6

Leuk idee voor deze laatste lesweek?

Berichtdoor Tjits op 28 jun 2010, 12:49

Deze week is onze laatste lesweek voor de vakantie al.
Ik werk donderdag en vrijdag. Natuurlijk moeten we een heleboel opruimen, maar ik ben ook op zoek naar een leuk idee om nog te doen de laatste dagen. Film kijken of spelletjes doen kunnen we altijd nog, maar iets origineels is zeer welkom.

Wie heeft er een heel leuk idee?

groetjes, Tjitske
Tjits
PABOforum Baby
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 02 aug 2007, 14:28
Groep: 7
PABO jaar: 0

Re: Leuk idee voor deze laatste lesweek?

Berichtdoor Anita op 28 jun 2010, 14:59

Niet een tip voor iets extra leuks, maar wel een tip om deze week nog een beetje rustig en prettig te laten verlopen.
Ik werk met een weektaak. Dit zorgt er wel eens voor dat er kinderen zijn die heel snel zijn en altijd iets extra's kunnen kiezen en dat er kinderen zijn die altijd op het laatste moment klaar zijn en minder vaak zelf iets kunnen kiezen.

In deze laatste week heb ik een kleine 'moet' weektaak gemaakt met dingen die echt nog af moeten. Verder heb ik nog een hele rij met keuzes aangegeven. Als het ''moet' werk af is kunnen ze daar mee aan de gang. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de rekensommen uit het plusboek, de extra spellingspelletjes achterin het werkboek, de laatste lessen aardrijkskunde en geschiedenis die nog niet af zijn etc.
De kinderen zijn blij dat ze wel een beetje structuur hebben, maar ook zeker op tijd klaar zijn met hun werk.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Middenbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast