Handvaardigheid groep 3

Geschikt voor de groepen 5 en 6

Handvaardigheid groep 3

Berichtdoor ik-je op 07 nov 2011, 19:24

Door omstandigheden heb ik geen handvaardigheid gegeven de afgelopen weken.
Nu moet er een rapport mee en moet ik de kinderen beoordelen op handvaardigheid: proces en product.

Nu is er niemand die kan beoordelen (werd gegeven door invaller) en wil dus een korte opdracht geven om toch een beoordeling te geven.
Welke deelvaardigheid zal ik aanbieden?

Zat zelf te denken aan mengen van herfstkleuren? Welke opdrachten zal ik er aan ophangen?
Of een schilderij met 4x hetzelfde blaadje alleen in andere kleuren a la Andy Warhol?

Of hebben jullie nog andere ideeen?
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Handvaardigheid groep 3

Berichtdoor Sylvia op 07 nov 2011, 21:18

Valt tekenen bij jullie onder handvaardigheid?

Je zou ze inkt kunnen laten druppelen op een groot blad en dat met een rietje laten wegblazen (aquariumplanten).
Dan een stempel van een vis uit een aardappel laten snijden en dat op het vel drukken met plakkaatverf.

Of als je het bij herfst wilt houden blaas je van de ecoline bomen en schilder daar blaadjes aan.
Of paddestoel met wasco tekenen, inkleuren met ecoline, uitknippen en op een blad plakken waar je bijvoorbeeld al herfstbladeren op gestempeld hebt. Of je stempelt de paddestoelen en kleurt de bladeren (onder blad en met krijtje overheen krassen).
Of met waskrijt spinnenweb tekenen, ecoline over het hele blad heen, spin maken van karton of wol.

zo kun je een paar verschillende technieken gebruiken.
Kijk anders even op 'tekenen en zo', daar vind je heel veel leuke voorbeelden.
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar


Keer terug naar Middenbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron