Themaweek mediawijs in groep 8!!

Geschikt voor de groepen 7 & 8

Moderator: timgearz

Themaweek mediawijs in groep 8!!

Berichtdoor AnneMarlot op 09 okt 2010, 13:42

Hallo allemaal!

Over drie á vier weken moet ik mijn themaweek in werking stellen voor groep 8. Hier loop ik stage. Nou heb ik al een onderwerp gevonden, namelijk: media. Nou is dit heel breed, maar het gaat me erom om ze mediabewust te maken, dit speelt momenteel erg in de groep.
De kinderen betrekken veel informatie op zichzelf terwijl het zich bijv. in Amerika heeft afgespeeld.
Ook wil ik er taal, aardrijkskunde, geschiedenis, ict en levensstijl in opnemen en dit alles in mekaar laten integreren. Nou zit mijn hoofd een beetje vol en ik weet niet zo goed hoe ik dit moet gaan vormgeven. Ik had al bedacht dat ik mijn themaweek wil gaan uitsplitsen op het onderwerp: de krant. Dit is een minder breed thema en toch kan je hier veel mee.

Hebben jullie misschien tips wat ik in deze themaweek naar voren kan laten komen of wat ik beter kan laten? Of misschien uberhaupt tips hoe ik dit vorm kan geven. Ik ben zelf nu namelijk een beetje een warboel haha.

Bedankt!

Groetjes Anne
Sinds juli 2012 enthousiast leerkracht van groep 3/4! Mijn eerste eigen groep en ik heb er zin in!

~Het gaat niet om wat je erin stopt, maar wat je eruit haalt! :)~
AnneMarlot
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 10 apr 2009, 09:24
Groep: 3
Schooltype: Dalton
Functie: Groepsleerkracht

Re: Themaweek mediawijs in groep 8!!

Berichtdoor Juffr.J op 09 okt 2010, 14:31

Misschien een krant gaan maken met de leerlingen. Taal zit hem in het schrijven van de artikelen, de overige vakken door de inhoud van de artikelen.
Voor ICT zou je ze foto's kunnen laten maken, en natuurlijk op de PC laten werken opzoek naar informatie, maar ook voor het typen van de artikelen.

Iets veel origineler kan ik nu ook eventjes niet bedenken. :P
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Re: Themaweek mediawijs in groep 8!!

Berichtdoor JufH op 09 okt 2010, 16:31

Kijk eens op de site van Praxisbulletin, zij hebben keuzekaartjes ontwikkeld o.a. rond het thema media!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf


Keer terug naar Bovenbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten