Thema / verhalend ontwerp: de introductie

Geschikt voor de groepen 7 & 8

Moderator: timgearz

Thema / verhalend ontwerp: de introductie

Berichtdoor ikbenbart op 23 sep 2011, 20:33

Hoi,

Ik ga binnenkort een verhalend ontwerp of thema beginnen over Amerika.
Nou heb ik al een beetje rondgekeken en ideeën opgedaan over verschillende lessen die ik hierover kan doen.
Ik zit nog met één punt: de introductie.

Ik loop stage bij groep 7/8, en ik zou het liefst met een 'echt' probleem komen waarmee de hele klas me kan helpen.
Ik heb dus weinig ervaring in lesgeven in groep 7/8 maar ben een beetje 'bang' voor een reactie dat 'ik' de opdracht heb verzonnen en er helemaal geen penvriend is (werd gebruikt bij introductie van het reisbureau)

2 vragen dus: ik zou graag ervaringen horen over het introduceren van thema`s, wat voor manieren zijn er en waar wordt goed op gereageerd? waar wordt minder goed op gereageerd?
En ik zou graag tips ontvangen hoe het onderwerp Amerika te introduceren. Ik loop zelf te denken aan die penvriend, misschien een folder / flyer / internetpagina ontwerpen voor een reisbureau of iemand die naar Amerika wilt reizen of...

Ben benieuwd, bedankt voor reacties alvast,
ikbenbart
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 10 nov 2009, 16:29
Groep: 7
PABO jaar: 2
Functie: deeltijd student - stagiare

Re: Thema / verhalend ontwerp: de introductie

Berichtdoor Joke op 23 sep 2011, 22:17

Er is heel veel mogelijk. Ze geloven het heus wel als jij maar overtuigend bent. je ideeën zijn allemaal goed.
Smsje is verkeerd verstuurd en bij jou gekomen. Je leest in de krant een oproep om ......, er wordt een wedstrijd gehouden voor/over/met ...., of op de radio gehoord in een interview (een bandopname laten maken met een vriend(in), vader, moeder)? Bij Hart van Nederland gezien, op het nieuws gehoord etc.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Bovenbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron