Klaslokaal leuk maken.

Geschikt voor de groepen 7 & 8

Moderator: timgearz

Klaslokaal leuk maken.

Berichtdoor Labeo op 20 jun 2014, 15:18

Volgend jaar begin ik aan mijn LIO-stage. Ik krijg een deel van een combigroep, namelijk groep 7. Normaal zitten ze in een combi met 6. Op de dagen dat ik er ben krijgt 6 les van een groepsleerkracht, en 7 van mij. Nu krijg ik helemaal een eigen lokaal, wat nu leegstaat en ook leegstaat als ik er niet ben. Helemaal mijn eigen klasje dus:) Ik heb er zóo onwijs veel zin in! Eindelijk mijn eigen groepje. Stages zijn voor mij heel leuk geweest, maar ik denk dat veel mensen zich er ook wel in kunnen herkennen, dat het soms best wel even wat minder leuk is als iemand constant bij je in het lokaal is, en alles ziet wat je doet. Prima, daar leer je van en dit moet ook, maar vond ik niet altijd even leuk. Daarnaast is het nooit echt 'mijn' groepje geweest, en nu dus wel :) Woohooo!! :D

Ik wil dit lokaal helemaal leuk indelen, hebben jullie daar nog tips voor? Leuke posters, of een hoekje in het lokaal wat leuk is voor de kinderen oid? De vorige LIO'er op die school had een 'chill hoekje' gemaakt, met wat kussens in de hoek waar ze konden chillen. Dat soort dingen bedoel ik.

Misschien leuk om dit te delen met elkaar, daar kan iedereen weer wat aan hebben. :) Of is er al een topic wat hier op lijkt?

Heel veel lieve groetjes!
Labeo
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 20 jan 2013, 17:21
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Klaslokaal leuk maken.

Berichtdoor Meester Mitchell op 23 jun 2014, 09:37

Het is altijd leuk om een boekenhoek te realiseren met kussens (mits daar ruimte voor is). Verder ga ik denk ik een grote landkaart maken met de kinderen en dan moeten ze daarop aangeven waar ze wel eens op vakantie heen zijn gegaan. Verder is het leuk om een verjaardagenbord te maken, hierin stoppen ze complimenten voor hun klasgenoten. Wanneer er een kind jarig is mogen ze hun complimenten van het bord pakken en voorlezen aan de groep.
Stamgroepleider op een Jenaplanschool

2015 - 2022 = Groep 3/4/5 (middenbouw)
Avatar gebruiker
Meester Mitchell
PABOforum Peuter
 
Berichten: 190
Geregistreerd op: 02 mei 2012, 01:36
Groep: 5
PABO jaar: 0
Functie: Stamgroepleider

Re: Klaslokaal leuk maken.

Berichtdoor juffiemarit op 23 jun 2014, 10:50

Ik vind het altijd leuk als een klaslokaal met een thema is ingericht.
Wij hadden in groep 3/4/5 de kikkers (mentor was verzot op kikkers), overal kwamen kikkers(of de kleur groen) in terug. Dagritmekaarten, postbakjes, raamtekeningen, beeldjes op de vensterbank, stickers, klappers etc.
Dit is dan voor groep 7 misschien niet helemaal geweldig, maar er zullen vast thema's zijn die je zelf ook aanspreken!

Paar losse leuke ideetjes (vooral voor op prikborden):
- Tempo topper
- Zonnetje van de week
- Boekenhoek
- Per thema; bijv. olympische spelen, alle Nederlandse winnaars op een gouden, zilveren of bronzen plak schrijven en ophangen.
- Verjaardagskalender maken en die op een lijntje achterin de klas, blijft leuk!
- Mozaïek werkjes met ze maken en deze ophangen aan de wand.
- Spiegel, sociale vaardigheid. (hoe zie ik mezelf, hoe zien andere mij, wat doe/denk ik etc.)

Veel succes, gaat je vast lukken!
Het zijn de klein dingen die het doen!
juffiemarit
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 15 sep 2013, 13:11
PABO jaar: 1


Keer terug naar Bovenbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron