door Jan10e op 23 nov 2005, 14:47
Even een paar vraagjes voor goed begrip van mijn kant:
- moeten de onderwerpen licht, lucht, stroom en energie er nou juist wel inzitten of niet?
- hoe lang / hoeveel lessen wil je met je verhalend ontwerp bezig zijn?
Misschien kunnen we je dan wat beter helpen/
ik heb zelf eens een enorm leuke les in de bovenbouw gegeven die je wel uit zou kunnen werken voor een verhalend ontwerp. Die les had ik grotendeels uit het 'bronnenboek natuuronderwijs' voor de bovenbouw. Bij mij op de pabo hebben ze die mappen, bij jou misschien ook wel.
Die les ging over poeders. De kinderen moesten uit gaan zoeken welke poeder wat was. Ik had er een verhaal bij over sabbotage in een pannenkoekenfabriek, er waren namelijk een paar stofjes verwisseld en de kinderen moesten dus voorkomen dat de pannenkoeken niet meer eetbaar waren. Ze vonden het echt geweldig. Misschien kun je hier iets mee?
Wat je bent bewijst wat je kunt
Wat je ermee doet bewijst wie je bent