Maar dat met rekenen, kan ik dat eisen van een groep 4?
Ik moet in dit project aansluiten op de leerdoelen van de methode in groep 4. Maar de doelen zijn bijvoorbeeld:
de tafels beheersen,
optellen over het tiental enz. Heb je een idee hoe ik dit soort doelen erin kan verweven?
Als je stelt dat €1(nu) = in de toekomst 2 maantjes (ik zeg maar wat) . Dan heb je de tafel van 2
Als je allerlei dingen gaat kopen met die maantjes, kun je optellen over het tiental. Bijvoorbeeld:
1 ruimtepak (heren) kost 9 maantjes
1 ruimtepak jongens kost 5 maantjes
Wat moet mama in de winkel (of op haar betaalcomputer of d.m.v. een vingerafdruk) betalen of .....)?
Zie je, je kunt er elke tafel in stoppen die je wilt
€1(nu) = in de toekomst 5 maantjes (ik zeg maar wat) . Dan heb je de tafel van 5
€1(nu) = in de toekomst10 maantjes (ik zeg maar wat) . Dan heb je de tafel van 10 enz.
Begrijp je?
Met boodschappen doen (huishoudelijke inkopen) kun je de maantjes ook voor rekenen gebruiken of naar een pretpark op de maan, het zwembad, op vakantie enz. enz. Je past alleen de onderwerpen aan de toekomst aan.