Robinson Crusoe

Bespreek verschillende thema´s, episodes, thema´s, oplossingen voor het verhalend ontwerpen

Moderator: timgearz

Robinson Crusoe

Berichtdoor Gysella op 08 okt 2007, 19:07

Wij hebben als bovenbouw, groep 6,7 en 8 creamiddag. Na de herfstvakantie gaan we dat in een ander jasje gieten. We willen a.d.h.v een verhaal de kinderen opdrachten laten maken op 4 gebieden te weten: handvaardigheid, tekenen, textiele werkvormen en culturele vorming.

Wij gebruiken daarvoor het verhaal van Robinson Crusoe. Dat hebben we verdeeld in 3 episodes. Bij elk episode moet ik 2 tekenopdrachten verzinnen. Kinderen kunnen dan op 1 van de 8 (met de 3 andere vakgebieden erbij) inschrijven. Op middag 1 wordt de 1e episode verteld. De kinderen gaan naar het lokaal van de opdracht waar ze op in geschreven hebben. Aan die opdracht werken ze 1,5 middag. Dan wordt de 2e episode verteld. En het herhaalt zich.

Ik moet dus 6 opdrachten verzinnen op het gebied van tekenen. Wie kan mij helpen? Voor wie het verhaal van RObinson Crusoe niet kent: Een jongen loopt weg. Gaat reizen maken. Lijdt schipbreuk. Komt aan op een onbewoond eiland. Daar blijft hij een heel aantal jaren. Maakt daar vele dingen mee. O.a. kannibalen etc.

Wie heeft er ideen voor tekenopdrachten???
Avatar gebruiker
Gysella
PABOforum Peuter
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 03 jan 2006, 12:11
Groep: 5
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Robinson Crusoe

Berichtdoor juf suus op 08 okt 2007, 20:01

Enkele ideetjes die mij te binnen schieten.
- teken het eiland waar Robin Crusoe terecht komt.
- Kinderen maken in tweetallen of individueel een bouwtekening van het huis wat Robin Crusoe wil bouwen, werk met vooraanzicht, zijaanzicht e.d.
- je zou het verhalend ontwerp kunnen afsluiten met robin crusoe die nu al 30 jaar op het eiland zit, hoe zit Robin er 30 jaar later uit
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht


Keer terug naar Verhalend Ontwerpen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron