Thematisch werken: groep 5 Zomer

Bespreek verschillende thema´s, episodes, thema´s, oplossingen voor het verhalend ontwerpen

Moderator: timgearz

Thematisch werken: groep 5 Zomer

Berichtdoor Juf Irana op 15 jun 2010, 15:39

Hallo,

Ik moet voor mijn opleiding onderwijsassistent een examen/beroepsproef uitvoeren genaamd thematisch werken.
Ik moet dan 3 lesactiviteiten geven( ak,taal,rek) door middel van een thema. Nu heb ik gekozen voor het thema zomer, maar kan daar niet zoveel geschikts voor vinden voor groep 5.
Hebben jullie nog handige site's waar ik wat kan vinden of tips of ideeën?

Alvast bedankt!

Juf Irana
Avatar gebruiker
Juf Irana
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 18 mei 2010, 20:57
Woonplaats: Elburg
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Thematisch werken: groep 5 Zomer

Berichtdoor ik-je op 15 jun 2010, 19:27

Als ik aan zomer denk, denk ik bijvoorbeeld aan water.
Met water kun je veel kanten op: kringloop bijv.
Ik heb voor groep 4 wat activiteiten op zijn site staan, moet je maar even kijken.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Thematisch werken: groep 5 Zomer

Berichtdoor Juf Irana op 27 jun 2010, 09:57

Ik heb het gehouden op de zomervakantie.

Eerst heb ik de kinderen een werkblad gegeven voor de rekenactiviteit, over winkelen. Spullen kopen voor de zomervakantie.
Daarna gingen de kinderen zich wat meer verdiepen in het land waar ze op vakantie gaan dit jaar, en moesten ze over dat land een kleine poster maken op A4 en erop plakken/tekenen waar dat land bekent om staat, en waar het ongeveer lag.
Toen ze de posters gemaakt hadden was de laatste opdracht een vakantiekaart schrijven naar een vriend. Ze moesten zelf de kaart schrijven en versieren.

Het ging best goed, alleen had ik ze helaas niet goed genoeg enthousiast gemaakt over dit projectje, dat ze daarom soms niet echt gemotiveert waren.
Dat was wel jammer, maar zeker een leerpunt.

De activiteiten waren erg leuk, de kinderen vonden het leuke opdrachten, vooral die van de poster.

Het ging wel goed!
Avatar gebruiker
Juf Irana
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 18 mei 2010, 20:57
Woonplaats: Elburg
Groep: 0
PABO jaar: 1


Keer terug naar Verhalend Ontwerpen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron