Groep 8 - Thema: muziek.

Bespreek verschillende thema´s, episodes, thema´s, oplossingen voor het verhalend ontwerpen

Moderator: timgearz

Re:HELP! Groep 8: verhalend ontwerpen;thema:muziek.

Berichtdoor jeanne op 07 aug 2004, 22:16

Dat vind ik wel goed van je. Je hebt echt al een visie en ziet vernieuwende mogelijkheden. Dat kom je niet vaak tegen bij mensen in opleiding! Compliment.
Ik hoop dat je van je school de ruimte krijgt om je ideeën aan de praktijk te toetsen. Ik hoor graag hoe het je vergaat.
jeanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 723
Geregistreerd op: 16 maart 2003, 13:59

Re:HELP! Groep 8: verhalend ontwerpen;thema:muziek.

Berichtdoor Doornroosje op 08 aug 2004, 03:45

Bloos....dank je Jeanne, ik hoop dat ik waar kan maken wat ik zo luid en duidelijk hier op het forum verkondig....
Maar ook als het me niet lukt, zal ik het heel eerlijk vermelden.
Ik ben heel blij met de reacties van jou en Biebels, want het geeft me toch net weer dat duwtje om dingen te doen waarvan ik niet weet of ik ze kan!
Ook de site , getipt door Joke, heb ik meteen opgeslagen in mijn favorieten (ik geloof dat Juf Kim alle credits toekomt voor deze site)....fijn dat je meedenkt Joke!
Avatar gebruiker
Doornroosje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 657
Geregistreerd op: 28 jul 2004, 23:05

Re:HELP! Groep 8: verhalend ontwerpen;thema:muziek.

Berichtdoor Joke op 08 aug 2004, 07:21

Bedankt Doornroosje! Inderdaad de eer aan jufKim hoor, maar voor een ontwerp is het een goede site.
Ik bedacht me dat je misschien de opdracht kunt geven aan de groep om een gedurende een bepaalde tijd (een week?) muziekprogramma's te bekijken en te beluisteren (op radio, want die bestaat ook nog ;D) Stel de criteria van te voren met de klas samen: waar let je op, choreografie, presentatie etc. Ook zulk soort zaken kun je uit de kinderen laten komen,
waarna je een gesprek laat ontstaan over hun smaak, afkeer, wat een goed programma was, wat slecht en stel voor van daaruit proberen zelf zo'n programma op te gaan zetten, bv. om te zien wat er allemaal voor komt kijken. Is het eigenlijk wel zo slecht/ zo goed? Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Verhalend Ontwerpen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten