Hallo iedereen,
ik heb me onlangs ingeschreven voor de PABO en kreeg daarbij te horen dat ik ook enkele toelatingstoetsen moest gaan maken. Nou leek dit mij in eerste instantie totaal geen onoverkomelijk obstakel, totdat ik wilde gaan oefenen voor deze toetsen en de "voorbeelden toelatingstoetsen pabo" van cito ging maken (https://www.cito.nl/onderwijs/hoger-ond ... fentoetsen). Ik vond ze oprecht ontzettend moeilijk en begreep er soms vrij weinig van. Ik ben allicht een paar jaar (+-7) uit de running geweest en dat is flink te merken aan mijn kennis. Ik heb als vooropleiding Atheneum gedaan dus in principe zouden dit soort toetsen geen probleem mogen opleveren, maar ik ben mezelf en mijn gebrek aan kennis echt tegengekomen en dat baart mij ontzettend zorgen. Zeker aangezien in september de opleiding al begint en ik daarvoor de verschillende toelatingstoetsen gedaan moet hebben.
Nu is mijn vraag; Wat is een must om absoluut geleerd te hebben voor zo'n toelatingstoets/de opleiding in het algemeen? Welke punten móet je weten? Welke boeken/sites kun je aanraden?
Ik hoop dat ik voor die tijd nog even flink mijn kennis zou kunnen bijspijkeren (héél flink), dus jullie zouden me ontzettend uit de brand helpen mochten jullie een aantal suggesties o.i.d. hebben.
Alvast bedankt!