boeken eerste semester inholland

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

boeken eerste semester inholland

Berichtdoor jantie op 28 aug 2012, 21:11

hallo iedereen,

ik ga volgende week beginnen met de opleiding. Er is mij het advies gegeven om echt alleen de boeken te bestellen die ik nodig heb. Zou iemand mij kunnen vertellen welke boeken ik nodig heb voor het eerste semester.. dan kan ik ze gelijk kopen.


Groetjes en alvast bedankt!

xx
jantie
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 28 aug 2012, 21:06
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: boeken eerste semester inholland

Berichtdoor Joke op 29 aug 2012, 12:08

Lieve mensen, een onderwerp hoef je echt maar een maal te plaatsen. Het wordt toch wel gelezen. Een dubbel bericht is vaak verwarrend en meestal erg storend. Probeer daarom het tweede bericht te verwijderen zolang er nog niet gereageerd is.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: boeken eerste semester inholland

Berichtdoor Coevering op 02 sep 2012, 18:54

Volgende week begin ik ook aan mijn opleiding. Echter wacht ik zelf even met kopen, totdat ik de docenten heb gesproken. Boeken kosten een hoop geld en uit ervaring weet ik dat je ze niet altijd gebruikt, wat erg zonde van de centen is.
Coevering
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 21 mei 2012, 15:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: boeken eerste semester inholland

Berichtdoor super_juf op 02 sep 2012, 19:25

Wacht even tot de colleges. Je hoort dan .wat de verplichte lesstof is en wat niet. Hierna pas gaan kopen. Leuker kan ik het niet maken... ;-)
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: boeken eerste semester inholland

Berichtdoor Sylvia93 op 02 sep 2012, 23:31

Ik zit zelf ook op Inholland en inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt: Koop ze pas wanneer een docent echt aangeeft: Je hebt dit boek nodig!
Let wel op, soms zeggen docenten: ja je hebt dit en dit boek nodig, maar gebruik je hem misschien één keer voor een toets. In dat geval zou je ook het boek uit de bibliotheek kunnen lenen en je die 40 euro besparen ;-).

Het afgelopen jaar heb ik dit zelf ook gedaan, sowieso nemen de docenten veel informatie uit de boeken die ze verwerken in powerpoints, de powerpoints kun je altijd terugkijken! Soms heb je voor het leren van een toets ook echt geen boek nodig. Dan hebben alle docenten de belangrijke informatie al uit het boek gehaald!
Sylvia93
PABOforum Baby
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 10 apr 2011, 23:44
Woonplaats: Zaandam
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 2
Functie: Stagiaire


Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron