Is het erg om een verouderde druk te hebben van een boek?

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Is het erg om een verouderde druk te hebben van een boek?

Berichtdoor Xhannnxx op 06 maart 2013, 16:48

Hallo allemaal,

September hoop ik aan de opleiding pabo te kunnen beginnen.
Op marktplaats worden veel tweedehands studieboeken voor deze opleiding aangeboden.
Heeft iemand ervaring met een oudere druk en kan diegene mij vertellen of dit een groot probleem is?

alvast bedankt :)!
Xhannnxx
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 27 sep 2012, 08:53
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Is het erg om een verouderde druk te hebben van een boek?

Berichtdoor ik-je op 06 maart 2013, 16:52

Af en toe is er een bladzijde verschil, maar van veel boeken heb ik een verouderde uitgave gebruikt.
Geen probleem... af en toe moest ik even zoeken wanneer er een bepaalde bladzijde werd opgegeven.

Alleen van muziek meester en eigenwijs moet je de nieuwste druk kopen en vooral niet voordat je de opleiding begint boeken kopen. Je hoort/ziet snel welke boeken je echt nodig hebt en soms heb je ze alleen nodig als naslagwerk en kun je ze gewoon bij de plaatselijke bibliotheek of mediatheek lenen in de hogeschool.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Is het erg om een verouderde druk te hebben van een boek?

Berichtdoor Xhannnxx op 06 maart 2013, 17:02

Okee, heel erg bedankt :), heb je in de eerste weken geen boeken nodig?
Xhannnxx
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 27 sep 2012, 08:53
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Is het erg om een verouderde druk te hebben van een boek?

Berichtdoor Sannie op 06 maart 2013, 17:13

Op www.studystore.nl kun je zien welke boeken je nodig zult hebben. Er staat ook bij welke boeken verplicht zijn.
Zowel oude als nieuwe boeken worden bij ons op de PABO gebruikt. Een voordeel van oude boeken is, is dat er vaak
wat meer in aangestreept/geschreven wordt, dan in nieuwere boeken. Maar dat verschilt per persoon.

Ook wordt er op een aantal PABO's gebruik gemaakt van digitale boeken. Dit heeft alleen niet mijn voorkeur.

Zelf kijk ik aan het begin van een leerarrangement welke boeken ik nodig kan hebben en die bestel ik bij een bibliotheek.

Zeker nog even wachten met boeken kopen...
Sannie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 24 feb 2013, 19:04
Groep: 0
PABO jaar: 3

Re: Is het erg om een verouderde druk te hebben van een boek?

Berichtdoor Dreamer op 06 maart 2013, 17:15

De eerste week had ik iig geen boeken nodig.. het eerste kwartaal eigenlijk niet.. maar volgens mij verschild dat per school.
mocht je toch in de eerste week nog boeken nodig hebben kan je die natuurlijk altijd nog kopen. en anders kan je misschien mee kijken met degenen die naast je zit tot dat jij je boek binnen hebt.
Veel scholen hebben de boeken ook in hun eigen mediatheek staan.. dus kan je ze daar ook nog lenen natuurlijk.
Ik zelf heb er spijt van dat ik mijn boeken meteen gekocht heb. (veel verouderde druk, maar dat maakt niet echt iets uit, zolang het maar niet 4 drukken eerder is bijvoorbeeld). Als je ze na een paar weken koopt dan staan de boeken ook op internet van degene die wel begonnen zijn, maar ook weer snel gestopt zijn, of van mensen die de boeken dubbel hebben gekocht.

succes ermee!
Dreamer
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 19 nov 2012, 19:17
Groep: 1
PABO jaar: 1


Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron