Advies Engelse les groep 6

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Advies Engelse les groep 6

Berichtdoor Melaniepaboleiden op 05 maart 2017, 13:35

Hoi allemaal,

Ik moet voor groep 6 een Engelse les maken. Wij hebben de methode Take it Easy, maar mijn mentor (en ik ook eigenlijk) vinden dit helemaal geen fijne methode. Mijn mentor heeft mij dus gevraagt om een eigen les te maken met de doelen van de methode. De leerlingen moeten deze woorden kennen: fast, platform, late, railway station, in a hurry, quickly, meter, taxi driver, to depart. Ook moeten ze informatie over reizen uit een native speaker halen. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik heel goed Engels spreek. Heeft iemand een idee hoe ik de les kan opzetten?

Alvast bedankt,

Melanie
Melaniepaboleiden
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 05 maart 2017, 13:12
Groep: 6
PABO jaar: 1

Re: Advies Engelse les groep 6

Berichtdoor Erick op 05 maart 2017, 21:36

Maakt een logisch verhaaltje waarin al deze woorden terugkomen. Dat verhaaltje ga jij uitbeelden. Zorg dus ook voor leuke attributen (koffer, horloge, ...). Als het kan, zet je ook de woorden in een PPT of zo. Telkens als er een nieuw woord komt, staat dit ook op het bord.

Daarna zou je deze woorden met de kinderen kunnen bespreken of je geeft ze de woorden op papier en moeten de woorden met de juiste Nederlandse betekenis. Mochten ze dit nog moeilijk vinden, dan kun je het ook samen doen. Je laat de kinderen een woord kiezen en jij beeld de bijbehorende situatie nog een keer uit. Dan bespreek je deze opdracht en ga je de nieuwe woorden met een voor-koor uitspreken.

Aansluitend kunnen de kinderen in tweetallen een woord kiezen en dit woord ook uitbeelden zoals jij dit ook deed, dus uitbeelden met een zin erbij. Is het woord geraden, dan herhaal je samen met de kinderen nog een keer de zin waarin het tweetal het desbetreffende woord heeft geplaatst.

Erick :) ;)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Advies Engelse les groep 6

Berichtdoor JufRomy op 20 maart 2017, 14:07

Combineer het met een dramales! Als je klas niet zo'n toneelgroep is kun je ook toneellezen proberen: jij maakt een verhaal in scriptvorm en de leerlingen lezen dit dan voor, is ook erg leuk.

Wat ik zelf met Engels wel eens gedaan heb is gebruikmaken van Postcrossing. Dit is een website waarop je ansichtkaarten kunt uitwisselen met mensen over de hele wereld. De voertaal is Engels. Als jij met de klas een kaartje stuurt krijg je er altijd eentje terug. Als je de werkbladen hiervoor wilt, die heb ik nog wel ergens ;)
JufRomy
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 20 feb 2017, 19:07
Groep: 8
PABO jaar: 0

Re: Advies Engelse les groep 6

Berichtdoor Joke op 21 maart 2017, 00:12

Vertel een verhaal rustig in het Engels en laat de lln. reageren als een van de woorden uit de les erin voorkomt.
Dat kan op een heleboel manieren natuurlijk.
Misschien is het leuk om bij al deze woorden een geluid of gebaar te bedenken. Dan heb je er ook beter oog op of ze het woord herkend hebben. Ik geef wat voorbeelden.
fast (sissend geluid en hoofd van links naar rechts bewegen alsof er iets heel snel voorbij schiet), platform (twee handen plat voor hun lichaam op borsthoogte), late (op een (denkbeeldig) horloge kijken), railway station (gesis van opengaande deuren), in a hurry(hijgen alsof je hard gerend hebt), quickly (renbeweging met de voeten), meter (getik van de meter), taxi driver (tik tegen denkbeeldige pet), to depart (zwaaien of fluiten). Je kunt natuurlijk zelf heel andere geluiden of bewegingen verzinnen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron