Toch geen juf worden.... wat nu?

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Toch geen juf worden.... wat nu?

Berichtdoor jufjannekex op 09 nov 2017, 10:18

Hallo!
Ik ben er helaas achter gekomen dat het juf zijn (en dus de pabo) niet bij me past. Ik hou ontzettend veel van kinderen, maar het voor de klas staan en lesgeven is jammer genoeg niet mijn ding.
Ik heb afgelopen maandag een goed gesprek gehad met mijn slb'er, en heb ik gepraat over mijn twijfels en hoe hij daar over denkt. Hij zei dat het hem geen goed idee lijkt dat ik door ga met de opleiding, omdat ik er niet erg gelukkig van wordt. We hebben gesproken over de opties en ik heb er zelf over nagedacht.

Ik heb besloten om (zo snel mogelijk) te stoppen met de pabo. Ik vind het alleen nu wel lastig om alles te regelen, qua ict maar ook bij bijvoorbeeld mijn stageplek. Ik wil niets belangrijks vergeten natuurlijk!

Weten jullie wat ik allemaal zou moeten regelen nu? Of hebben jullie nog tips?

Liefs Janneke
jufjannekex
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 09 nov 2017, 09:30
Groep: 1
PABO jaar: 1

Re: Toch geen juf worden.... wat nu?

Berichtdoor Joke op 30 nov 2017, 16:07

Waarom maak je het eerste jaar niet af? Dan heb je toch je propedeuse op zak? Dat maakt het je misschien makkelijker om aan een andere studie te beginnen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Toch geen juf worden.... wat nu?

Berichtdoor Anita op 02 dec 2017, 22:54

In het verleden was het zo dat wanneer je voor 1 februari stopte je het mislukte jaar studiefinanciering niet terug hoefde te betalen. Ik weet niet hoe het nu is met alle veranderde regels, maar wel de moeite waard om even te checken.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron